|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-13 13:53:00
|
|
AC Collin |
Michael, förutom Van the man så är vi rätt synkade. Din lista är min. Skojigt. Musik tar extremt stor plats även i mitt liv och kan få mig att helt tappa fattningen. Soundtracks är särskilt kul, är larvigt förtjust i Bond-teman, speciellt David Arnolds nya tolkningar! Iggy Pop i "We have all the time in the world" är grym.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-13 14:33:00
|
|
mikael v |
haha, "Wonderful Remark" kunde ju faktiskt vara Bush´s signaturmelodi! Låten ingår för övrigt, som du säkert redan vet, på det superba soundtracket till den mindre lyckade filmen "King of Comedy". Länk: theband.hiof.no
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-14 00:01:00
|
|
Hassan L |
Detta tycker jag är läsvärt: Alejandro Leiva Wengers bok "Till vår ära" för att den piskar allt som har skrivit på svenska, vackra noveller och novellen "Till vår ära" får vilken pojke som helst att gråta. En annan svensk som måste läsas är Eyvind Johnson och hans superba verk "Strändernas svall", Manhattan Transfer av John Dos Passos är brutal... Inte lika nöjd med Hornby, tycker han är banal och simpel, nästan som barnböcker för vuxna som inte gillar utmaningar i sin läsning.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-20 18:22:00
|
|
Michael Ståhlberg |
Hyrde "Om en pojke". Filmen bättre
än boken och den senare var
exceptionellt bra. Hugh Grant är
en skön lirare med distans till
sig själv. Se även hans biroll i