|
Inlägg #1: Postat: 2003-02-09 17:35:00
|
|
Anna |
Tänkte samma sak. Det gäller ju också att kunna berätta varför man tycker en viss sak och att inte fördömma den andres åsikt även om man tycker det är helt fel.
Själv har jag inga problem att diskutera feministiska frågor med min kille.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-02-09 21:12:00
|
|
Magdalena |
Det tror jag inte för när det gäller andra saker brukar vi kunna föra hyfsade diskussioner. Det är just det som är könsrelaterat som är vår grälskapare. Beträffande hushållsarbetet så delar vi lika,fattas bara annat. Och Anna,du kan vara glad att du har en så mogen kille,just feminism är ett stort problem för många killar eftersom det missuppfattat vad det egentligen innebär. Och jag pratar inte bara om min egen,har sett och hört många exempel på det
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-02-10 08:10:00
|
|
Kalle G |
Eftersom det verkar finnas lika många varianter av feminismen som det finns feminister, så är det kanske inte bara vi killar som missuppfattat vad den egentligen går ut på?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-02-10 08:37:00
|
|
Magdalena |
Kalle G det stämmer nog det du säger. Det är därför det är så synd att just såna frågor är jobbiga att diskutera,för båda könen. Men det jag menade när jag skrev att många killar missuppffattat,så menade jag att många tror att feminismmanshat och så är det ju inte i de flesta fall. Det finns fanatiker i alla grupper men som tur var utgör det inte en majoritet
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-02-10 09:42:00
|
|
Kalle G |
Nej, men tråkigt nog så är det ofta de som hörs och syns mest, även om de inte är i majoritet. Och i feminismens fall så är det väl de som sitter i maktpositionerna också,så det är väl deras "manshatar-variant" av feminismen som kommer att genomföras också. Tänker närmast på Winberg, Schyman, Boethius, den där professorn i genusvetenskap, m fl.
|
| |