Inlägg #1: Postat: 2003-01-23 10:21:00
|
Ruskprick |
I och med ökande kontroller blir det allt bättre. I synnerhet när det gälelr svenskt kött. Så gott som hela den svenska köttindustrin sköter sig numera och det finns inte längre så många brister att anmärka på i Sverige längre. Så DET argumentet håller ju inte längre. Åtminstone inte mot oss som enbart köper SVENSKT. Övriga västvärlden är på klar bättringsväg...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-01-23 10:24:00
|
Ruskprick |
Att många reagerar på artikeln och dessutom uppfattas som mer eller mindre "larviga" med luddiga motargument, beror nog snarare på brister i kunskap. Detta gäller förstås GÄNGSE sidor! Något annat påtagligt är att det faktiskt är vegetarianer som ondgör sig över köttätare i media, inte tvärtom... om man bort ser från denna samhällsmässigt beydelselösa "kommentar"-sida...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-01-23 17:36:00
|
Louise |
Det är fan lika många köttätare som klankar ner på vegetarianer/veganer än tvärtom... om inte fler.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-01-23 23:08:00
|
Mikael |
Jag kan hålla med om att det är fler veganer/vegetarianer som klagar på köttätare i TV än köttätare som klagar på vegetarianer, men ute i verkligheten så hör jag nästan dagligen köttätare snacka skit om vegetarianer medans jag väldigt sällan hör vegetarianer säga dåliga saker om köttätare..
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-01-25 03:58:00
|
Åke |
Det är ju alltid annars MEDIA som räknas som den viktigaste "rösten". Där ÄR det i stort sett ENBART vegetarianer som ondgör sig över köttätarna, Louise. Och Mikael... det där du hör "dagligen"... det otror jag inte på...såvida du inte brukar hänga vi köttcharken i Saluhallen. Själv hör ämnet YTTERST sällan, varken från ena eller andra "lägret". Men som sagt... MEDIA...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-01-25 04:04:00
|
Ruskprick |
Ok. Låt oss säga så här: Vem fan BRYR sig EGENTLIGEN om VEM som klankar på VEM? DET är ju inte pudelns kärna! Vegetarianernas påstående om att köttätare "accepterar" köttindustrins misshandlande av djur i och med att de äter kött är inget bra argument längre. Så gott som ALLA svenska som sagt företag i branschen följer lagen! Lägg ner energin på att få länderna med missförhållanden att strama åt lagarna istället för att pådyvla personliga önskemål att alla ska sluta äta kött.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-01-26 23:32:00
|
Anna |
Ruskprick - du säger att alla svenska företag i branschen följer lagen. Källa tack.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-01-27 08:49:00
|
Mikael |
Åke: Vad vet du om mitt liv? Jag hänger inte i charkdisken, men likförbannat så får jag jämt o ständigt höra "smarta" kommentarer om det där med att jag är en sån där lustig vegetarian, detta trots att runt 3/4 av alla mina vänner är vegetarianer, man stöter helt enkelt på för många griniga köttätare i dagens samhälle..
|
|