Inlägg #1: Postat: 2002-12-08 15:38:00
|
malin. |
exakt! vad f-n har det med saken att göra? hur kan man likställa homosexualitet med att medverka i en porrfilm???? är inte det ganska korkat så säg....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-12-08 23:51:00
|
Christer H |
De flesta föräldrar vill inte att deras barn skall bli homosexuella. Detsamma gäller för porragerande. Skulle endera ändå bli fallet får man som förälder acceptera faktum och fortsätta älska sitt barn. Visst kan man dra jämförelser. Mvh CH
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-12-09 09:46:00
|
Michael Bärlin |
Förr ansågs homosexualitet allmänt vara ett sjukdomstillstånd, något man aldrig kunde tänkas vara frivilligt. Det är ganska lätt att se parallellen till dagens åsikter om sexarbetare.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-12-09 10:48:00
|
Tommie Nygren |
Jag skriver om känslor och saker som man faktiskt kan tänka etc. Inte om nåt la-la-land där allt är accepterat och man bara tycker allt är finfint. Homosexualitet BÖRJAR bli accepterat, jag drar en parallell mellan bristen på acceptans för dessa två företeelser. Läs texten. Det handlar om att acceptera något som är kontroversiellt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-12-09 12:12:00
|
Upprörd |
Nej! Tommy Nygren, du har helt fel. Man kan inte göra en sådan jämförelse.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-12-09 15:08:00
|
Tommie Nygren |
Upprörd: Tyvärr, det kan "man" visst, åsiktspolisen har nämligen inget att säga till om. Du förstår, precis som ett par andra, ingenting. Jag jämför inte detta, det är en tankegång jag presenterar. Men jag kanske ska maila dig först nästan gång jag skrivit nåt så du får godkänna det? Pucko.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-12-10 11:45:00
|
Upprörd |
Jag önskar jag kunde förklara för dig hur fel du har men min intelligen räcker tyvärr inte till för att förklara en så självklar sak. Det är med stor sorg jag läser dom orden.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-12-10 12:33:00
|
Tommie Nygren |
Skönt att du inser att din intelligens inte räcker till. Helt ärligt: Formuleringen KAN nog verka stötande eller nåt OM man väljer att bli stött av den. Men texten i sin kärna handlar inte för ens en sekund om paralleller mellan porr och homosexualitet. Du VÄLJER att hänga upp dig på EN mening i texten.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-12-10 12:34:00
|
Tommie Nygren |
Jag likställer inte de två företeelserna, jag pratar om REAKTIONEN på att ens barn skulle vara det ena eller det andra och om huruvida och varför det ena är mer accepterat än det andra. Om DU kan förklara exakt VARFÖR man inte kan göra den "jämförelse" jag gör så blir jag glad. Inte för att jag jämför, det är nog du som gör.
|
|