Elvaåringar i underkläder

Inlägg #1: Postat: 2002-10-15 20:30:00
Lena-forts
Anser du mig ha vanföreställningar om kvinnans lust eller neka dess själva existens, när jag undrar varför 13-åringar lägger ut avklädda bilder av sig själva? Är det inte en sned könsroll när i princip alla bilder som läggs ut är på tjejer, eller tror du det finns en genetisk förklaring till det? Hur kan man bestämma allt själv på internet, när man lägger ut avklädda bilder på sig själv i ett allmänt forum?
Inlägg #2: Postat: 2002-10-15 20:37:00
Lena-forts
När anser du tjejer vara barn och när anser du dom vara unga kvinnor som är fullständigt medvetna om att det kan finnas negativa konsekvenser iom uppläggandet av intima bilder på sig själv? Tror du att Linnas regler funkar i praktiken, alltså lämna inte ut något om dig själv utan förbli fullständigt anonym?
Inlägg #3: Postat: 2002-10-15 20:44:00
Lena-forts
I övrigt håller jag fullständig med dig; Internet är i terorin perfekt som lekplats med olika identiteter för unga kvinnor och män, men all teori blir inte som det var tänkt när det kommer till praktik. Dessutom måste jag tydligen poängtera att 11-12-13-åringar är barn och får för mig gärna fortsättningsvis vara barn, utan att känna ett behov av att vara "kåta och sexiga".
Inlägg #4: Postat: 2002-10-15 20:53:00
Lena -slutligen
Din dotter låter som en härlig tjej som har skinn på näsan och sin egen bestämda åsikt, det är kanon! Men det betyder inte att alla tjejer har hennes go, särskilt inte dom som fortfarande är barn. Tack för debattsvaret, det var uppfriskande. Mvh Lena V
Laddar...