|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-11 12:22:00
|
|
Anna Li |
Jag kan förstå dig, men säger ändå; fy fan för att vara lärare - hur man än gör är det fel!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-11 13:30:00
|
|
kitano |
det blir väl så här när lärare
har sett för många "dead poets society" eller "pay it forward".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-11 15:43:00
|
|
enlighted evolution |
tiden som läggs ner på att finta lärarna känslomässigt vägs lätt up av de höjda betygen som inte alls är baserade på skolmässiga prestationer utan av personliga förhållanden mellan lärare och studen.
jag personligen har antagligen fått bättre betyg än vad jag förtjänar i 50 av mina kurser för att jag tar mig tiden att finta lärarna känslomässigt :o
tummen upp för lärare som bryr sig!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-11 19:10:00
|
|
sanna |
Lärare är folk precis som alla andra. Jag förstår om det känns jobbigt när det inte "stämmer" för dig, men faktum är att lärare kan vara mer än lärare och "ge" erfarenheter av riktiga relationer med vuxenvärlden som man minns längre fram.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-11 19:10:00
|
|
sanna2 |
Det behöver inte vara ”Dead Poets Society”, bara nån som inte bara tyckte att man var en jävla tonåring och var genuint intresserad av vad man var för en figur. Dina lärare gör förmodligen som de gör för att de tycker att du är vettig, intelligent osv, men det är klart, tycker inte du direkt det samma så blir det ju svårt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-13 12:38:00
|
|
emilia |
För mina lärare är jag bara några sifror på ett papper.
Ett ögonblick av lycka för mig var när min franskalärare hejjade på mig med mitt namn i torsdags "hej emilia". Synd att inte du känner någon glädje av att ha lärare som bryr sig. KRAM
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-13 23:10:00
|
|
emma söderman |
jag är väldigt glad över att ha lärare som bryr sig, och jag gillar dom och så vidare. så är det, trots det jag säger i artikeln...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-15 06:59:00
|
|
Uno Hansson |
Detta kanske inte direkt hör hit. Men jag blir också irriterad när jag på löpsedlar lockas läsa om idrottsstjärnors och andra kändisars sliskiga privatliv som kanske dessutom inte är riktigt sant.
|
| |