Inlägg #1: Postat: 2002-10-07 19:59:00
|
sten |
Du måste skämta. Om du inte vill träffa Stockholmare åk hit i juli men undvik skansen om du inte gillar bingolotto och lasse k. Annars märker du ingen skillnad. Aldrig varit i världens vackraste huvudstad...är det hundarna?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-07 20:29:00
|
DoRiS |
Vi i värmland giller å götebörg!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-07 21:26:00
|
suz, saltaste stockholms bönan |
va ere du dillar om ? du e bara ute efter en inbjudan till stockholm men nu e ja inte hemma så ja kan ju inte fixa till de ! å va fasingen en annan har ju aldri vari i götet ! men det kommer,,nån gång, var så seker :
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-07 21:28:00
|
jane doe |
göteborg ? aah you mean gothemburg ? here we talk about big cities like WASHINGTON,NEW YORK,TOKYO, what is gothemburg and stockholm ? byhålor ! ronny and ragge places! hahaha
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-07 21:31:00
|
suz |
göteborg har helt enkelt en lillebrors önskan att bli storebror, pilutta dej :P
allvarligt stockholm är inte bara gamla stan utan även östermalm, söder,,mm mm hela stan innanför tullarna är vacker, hade jag bott kvar så hade du haft en extra säng att vilken dag som helst, nu fins extra bingen på NZ, kom över på en fika :
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-08 11:02:00
|
Kalle G |
Åh, denna oändliga strävan att uppmärksammas och hävda sig. Du tror inte att Göteborg har lillebrorskomplex, men med din artikel bevisar du just detta! Det pågår en maktkamp, skriver du. Jaså, varför ser man aldrig stockholmare skriva sånt här? För att de inte bryr sig, helt enkelt! Du måste komma ut ur omklädningsrummet och ut på plan innan kampen kan börja, Carola.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-10-14 22:00:00
|
Vän |
Att Göteborg vann Aftonbladets omröstning är inte så konstigt med tanke på det Stockholmshat som finns i stora delar av Sverige.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-10-17 01:40:00
|
Kalmar är som en dröm |
"Stockholm är en storstad. Göteborg är en storstad med en inbyggd småstadsmentalitet."
Jag är en stockholmare som har varit i götet då och då och tycker att du sammanfattade alltihop ganska bra. Men jag har ibland känt att det finns en liten baksida med den där småstadsmentaliteten också. Folk kan kännas lite mer inskränkta - och ibland lite mer aggressiva på ett jobbigt sätt.
Allt det jobbiga med Stockholm orkar jag inte ens tänka på.
|
|