|
Inlägg #1: Postat: 2002-10-02 18:00:00
|
|
Kringlan |
De delar nämligen mycket politik med nazister, stark stat, mycket polis och ren svenskhet, och gärna lite ariskhet också.
Jag vill mena att en vänsterpartist faktiskt delar mycket politik med kommunistismen, en stor del av tankarna har levt kvar inom de forna Kommunisterna som de faktiskt hette. Men på något sätt är de endå tolererade i vårt samhälle. Trots att kommunismen avrättat och mördat oerhörda mängder människor.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-10-02 18:03:00
|
|
Kringlan |
T.om. skickades det offentliga hyllningsbrev till diverse stater bland annat Sovjetunionen innan det föll. Själv tycker jag att det är viktigt att vi vet om detta.
Jag menar inte att vänsterpartister eller ännu mer vänster är kommunister, jag menar att de, liksom Sverigedemokraterna bygger på en rutten grund. Tänk nytt, i nya tankar och för framtiden, men glöm för den sakens skull inte bort din historia. Det är viktigt att vi lär av den.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-10-02 18:05:00
|
|
Kringlan |
Du skriver att vissa bara tänker då och nu. Det är inte sant faktiskt, så snabbt vi pratar om politik pratar vi faktiskt om framtiden, politik handlar om hur vårt samhälle ska styras, med betoning på SKA. Jag tror, säkert till skillnad från dig. Att framtiden bör byggas på liberala värderingar, det är inte att sitta och vara tråkig och ta saker för givet.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-10-02 18:06:00
|
|
Kringlan |
För sverige tänker jag i nya banor, jag menar att vi lever i ett samhälle där oerhört mycket är påväg åt fel håll, och jag tänker göra allt för att hindra det, det är min och din framtid! Jag tror att Liberalismen är lösningen på de flesta problemen i dagens samhälle.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-02 18:06:00
|
|
Kringlan |
Bara lite förbigående angående att vi kan söka om dina fakta på nätet. Saker som står på internet har faktiskt allt som oftast ännu lägre kontroll än övrig media, därför litar jag faktiskt aldrig på statestik från internet. Och de gör inte de flesta människor. Det är alltid bra att relatera till någon bok, ridning eller annan skrift, helst vetenskaplig i samband med statestik.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-10-02 18:07:00
|
|
Kringlan |
Skulle vilja be dig om att citera mig när jag sa det där om att Demokratiska rättigheter är en självklarhet, har jag bara sagt det rakt upp och ner utan något annat så har jag uppenbart sagt nåt rigtigt korkat.
Undrar någon kanske varför jag inte skriver egna artiklar på sourze så är det ju dyrt för faen, det här går lika bra och är gratis! :
Kul att du e 16 förresten, jag e 17 :
|
| |