Inlägg #1: Postat: 2002-09-30 19:33:00
|
Magnus - Fortsättning #1 |
Jag anser att denna typ av journalistik är förkastlig. Dels för att den inte respekterar intervjuoffrens privata åsikter integritetsfrågan, vilka jag anser varje individ ha rätt till. Dels för att den här typen av Walraffande journalistik kan missbrukas i väldigt stor omfattning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-30 19:36:00
|
Magnus - Fortsättning #2 |
Säg mig, vad är det som förhindrar att någon journalist med djup politisk övertygelse omsorgsfullt väljer ut ett antal "offer" bland meningsmotståndarna, som denne är väl medveten om kommer att kläcka ur sig olika idiotiska åsikter?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-30 19:37:00
|
Magnus - Fortsättning #3 |
Det är ett enormt effektivt vapen för att misskreditera meningsmotståndarna. Hittills har dessa metoder främst förekommit i länder med mer tveksamt demokratiska system, för att styra utgången av valet.
Vill vi se det även i Sverige? Inte jag i alla fall.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-30 23:00:00
|
stem |
Om rätt skall vara rätt var det väl politiker som just då företrädde sitt parti i valstugorna och inte privatpersoner som avlyssnades
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-10-01 09:58:00
|
Sune |
Dessutom handlade det ju inte om avlyssning i lagens mening - det är förbjudet. Så länge en part i samtalet vet om att samtalet bandas/filmas är det inte olagligt.
|
|