Ut med Lava...

Inlägg #1: Postat: 2002-09-19 20:26:00
moderat
Om du är moderat och tycker det är ok att kommunen driver ett café borde du byta parti.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-19 21:28:00
va sa du?
Jag ser nog lava snarare som en fritidsgård än ett café, förutom att fika kan man ju kolla på film, pyssla, spela spel, spela musik etc. Jag tror nog att moderata värderingar handlar om mer än att om kommunen ska/inte ska driva caféverksamhet.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-21 23:29:00
evelyn
Jag kan ha fel men jag tror inte att du är moderat. Det här är en ideologisk principfråga. Vad ska vi satsa pengarna på? En meningsfull fritid för oss ungdomar eller att företag ska tjäna pengar på oss för att vi måste betala för att slippa stå ute i kylan?
Inlägg #4: Postat: 2002-09-23 09:25:00
va sa du?
Definitivt moderat. Sluta se allt i svart och vitt.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-24 03:47:00
Holm
Evelyn... Jag förstår inte... Valet står alltså mellan att satsa "pengarna" på ungdomars fritid eller - och det är här det brister för mig - på att företag ska tjäna pengar o.s.v... Det senare är väl ingenting vi satsar "pengarna" på?
Inlägg #6: Postat: 2002-10-13 00:58:00
evelyn
Gör vi det senare tar vi bort pengar från ungdomar och andra människor som går till LAVA, genom att man då måste köpa något för att få vara i lokalen. Ett företag måste ju gå med vinst! På så sätt satsar man pengar på företaget, våra pengar! Och även allas pengar, eftersom vi i Sverige har krångliga regleringar enligt moderaterna, som Somos representerar som arbetsrätt osv och att dessa bör tas bort om företag ska vilja investera i Sverige, de vill ju även sänka skatterna. Forts. följer...
Inlägg #7: Postat: 2002-10-13 00:59:00
evelyn
Forts...
Detta säger ju inte Somos, utan enligt honom skulle ju pengarna komma till bättre nytta inom vården eller skolan, men även här fallerar hans resonemang, då moderaterna vill privatisera även dessa och då går ju pengar till företag! En del företag kan tjäna pengar på vård, andra på människors fritid!
Laddar...