Inlägg #1: Postat: 2002-09-14 00:32:00
|
Lena V |
Exakt. Parenteserna finns, men när finns dom? Jag tog -personligen- oerhört illa vid mig av dessa folkvaldas dolda åsikter.
Ansikten som utåt är falska. Tänk om våra grannar som hälsar glatt och småpratar, egentligen innerst inne ser ned på Pavle? Ser honom som en parasit som Milosevic inte lyckades ta död på.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-14 12:17:00
|
Anna Li |
De flesta människor - till och med riktigt fördomsfulla rasister - gör undantag för de de känner. Dessutom är faktiskt fler människor än man tror godhjärtade och vill väl. Det kan ibland bli konstigt då man har utgångspunkten att "invandrare" är i underläge och försöker vara "snäll". Alltför sällan är svenskar nyfikna på det som en invandrare har upplevt och hur det funkar i den kulturen. Man missar chansen att läras sig nytt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-14 12:17:00
|
Anna Li |
För ditt eget välbefinnandes skull måste du sluta tänka att parenteserna ens finns - för tänker du det sätter du dig själv i underläge. Om de finns så är de Kurt-Allans problem. Kurt-Allan borde dessutom heta Bjarne tycker jag. Don´t ask me why!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-14 15:52:00
|
Carola |
Måste instämma i Anna Lis kommentarer. Främst för att inte utgå från att dina grannar el. K-A, el. Bjarne, el. Astrid runt hörnet ser ner på Pavle. Och därmed även skadar dig, för den som skadar din kärlek skadar även Lena V.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-14 15:53:00
|
Carola |
Men jag förstår dig och dina tankar, som även är mina. För hur illa det än låter så hör jag ofta j-a svartskalle i skällsord. Men då reagerar jag och talar om vad jag tycker. Men i grund och botten så tror även jag att människan är god, det är bara så att de onda i detta syns och hörs mer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-14 15:57:00
|
Carola |
Rättelse: "det är -bara- så att det onda...". Ordet "bara" är inte så bara. Det är -bara så mycket-, fasiken, hjärnsläpp hittar inte rätt ord eller likamedstecknet, måste ta vovvarna nu. Hoppas du förstår ändå, puh:
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-14 16:28:00
|
Lena V |
Oj. Jag utgår från att människan är god, men efter senaste avslöjandet känns det som folkhems"rasismen" är mer utbredd än vad jag kanske i naivitet har trott. Men jag följer era tankegångar och tycker att dom är sunda!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-14 17:04:00
|
Carola |
Jag tror inte den är så stor, men visst finns den många kallar mig då naiv. Men då är jag nog hellre naiv än att tro det värre. Nu undrar jag varför, varför denna dubbelmoral. Hur kommer det sig att vissa människor har dessa "dolda åsikter"? Hm... en fråga att dra vidare på.
|
|