Är alla trevliga människor vänster?

Inlägg #1: Postat: 2002-09-05 09:28:00
X-man
En mycket god vän är starkt vänster i alla diskussioner... Han har eget företag, och varje år gör kan sitt bästa att smita undan skatter genom att i bästa fall hitta gamla kvitton i sina gömmor att få skatteavdrag för, i värsta fall skriva egna, falska... Föra året nolltaxerade han en inkomst på MINST 500 000 SEK... Olagligt - ja, Paradoxalt - JA, solidariskt... Hrm, nej...
Inlägg #2: Postat: 2002-09-05 09:31:00
X-man
har själv röstat höger, för att i år redan ha röstat på miljöpartiet... Jag skulle aldrig smita undan skatter, eftersom jag anser det varje arbetande människas plikt, för att jag anser att det är allas plikt, även de som aldrig är sjuka eller går på badhuset eller biblioteket de promenerar ju och åker också bil på våra allmäna, statliga vägar... att betala sina skatter och på det sättet hjälpa de som ingen eller låg inkomst har samt för förmånene att den dag det behövs ha fri sjukvård...
Inlägg #3: Postat: 2002-09-08 16:38:00
mary.
lyckliga vänster-poppare? är det inte dom som jämt är typ: olyckliga, ångest, självmord, svartklädda, tragiskt. bla bla.. så hr jag uppfatytat det iallfall. men men.. tycker faktiskt att oftast är vänster-folket mycket trevligt. men de ha rmkt fördomar mot högerfolket verkar det som. ja gär själv moderat men umgås mest med vänsterfolk.. gillar inte deras åsikter, de gillar inte mina men men ehh ja.
Laddar...