Hotas män av homosexuella?

Inlägg #1: Postat: 2002-09-05 08:51:00
Andreas
Förstår vad du menar. Men vad poängen är med t.ex. ogillande av filmjölk är att du också skall respektera de som älskar filmjölk! Men här verkar det som om många män, måste faktiskt hålla med skribenten, dock kanske inte du det vet inte jag känner sig provocerade när en man visar sin kärlek för en annan man.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-05 08:53:00
Andreas
DU kanske reagerar på samma sätt om du ser två män hångla på tv som om du ser någon dricka filmjölk, men jag vågar påstå att MÅNGA män bryr sig ingenting om filmjölken, men kastar glåpord och tycker det är "äckligt" med två män.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-05 08:55:00
Andreas
Jag tror det handlar om att kunna "sätta sig utanför sig själv". Vissa gillar filmjölk, inte jag, fine..men jag beklagar mig inte över att ANDRA gillar filmjölk. På motsvarande sätt borde det var med homosexualitet, MEN DET ÄR DET INTE, och det är därför homosexualitet diskuteras så mycket.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-05 08:57:00
Andreas
I stort sett alla andra olikheter i "smak" accepteras. Ok, du gillar hockey, inte jag jag tycker det är astrist osv. Men när det kommer till homosexualitet, så skall det helt plötsligt bli så dramatiskt, det skall offentliggöras att "man inte tycker om det". Då är det lätt att dra slutsatsen att vissa känner sig hotade.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-05 08:59:00
Andreas
Bara för att Mr X inte vill ligga och gosa med en annan man, så behöver väl Mr X inte bry sig om att ANDRA gör det, menar jag. Och han behöver inte s.a.s "dissa" de män som är sådana, se ner på dem. etc.
Inlägg #6: Postat: 2002-09-05 09:01:00
Andreas
Att homosexualitet diskuteras så mkt idag beror på att mänskligheten västvärlden åtminstone.. för en gångs skull börjar få upp ögonen för att detta inte är så dramatiskt. Vi ÄR olika på alla sätt - och sexualiteten är inget undantag.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-05 09:10:00
Andreas
Slutligen Kalle G: Kan du -trots ditt ogillande av homosexualitet och filmjölk - säga att du lika mycket respekterar/accepterar de som älskar filmjölk, som du respekterar/accepterar homosexuella, så behöver du inte ta åt dig av Ramonas inlägg.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-05 11:17:00
Kalle G
Jag fick intrycket av att Ramonas artikel inte handlade om respekt och acceptans, utan om varför de som inte accepterar reagerar som de gör. Och jag reagerade på hennes och många andras sätt att sätta ogillande rädsla. Jag menar bara att man behöver inte nödvändigtvis vara rädd för en sak, bara för att man inte tycker om den. Det kan finnas fler saker till ogillande.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-05 11:22:00
Kalle G
Jag tycker det verkar som att hon försöker förminska och förlöjliga sina meningsmotsåndare, en "härskarteknik" som annars feminister brukar hävda att män använder för att trycka ner kvinnor "Titta, så feg han är! Men lilla gossen, det här är väl inget att vara rädd för!"
Inlägg #10: Postat: 2002-09-05 11:39:00
Kalle G
Om jag t ex ogillar att ha flugor i rummet när jag ska sova, så beror ju inte det på att jag är rädd att de t ex ska komma och skära halsen av mig medan jag sover. Utan på att jag inte får vara ifred, deras surrande håller mig vaken! Ramona skriver att "What goes around comes around!". Jag har ett annat citat åt dig: "If you mind your business, then you wont be minding mine".
Inlägg #11: Postat: 2002-09-05 16:56:00
toblo
Jag kan inte förneka att jag ibland känner mig väldigt äcklad ifall någon homosexuell stöter på mig. -Inte alla gånger, men de gånger de inte är väluppfostrade med det. Sånt är inget man Resonerar sig fram till, det är en känslomässig reaktion, som jag tror grundar sig i att man vaktar sin självbild väldigt noggrannt. Ifall ens självbild ifrågasätts så skarpt skapas ångest.
Inlägg #12: Postat: 2002-09-05 18:54:00
Olof Öberg
Det är ju lite komiskt att någon som suttit i samma parti som John Bouvin uppmärksammar homofobi. På tal om härskartekniker och feminister - "Och om nu nån liten gosse fått en uthutning är det väl något som alla illa pålästa seminarideltagere kan råka ut för, oavsett disciplin?" var Nina Lekanders ord i Rothstein-debatten. Tituleringar som man skall ha i åtanke nästa gång det hävdas att kvinnor inte släpps fram.
Inlägg #13: Postat: 2002-09-07 22:46:00
Ramona Danlén
Till Olof Öberg. Vari i ligger det konstiga med att jag undrar om "homofobi" när jag varit i NYD?
Inlägg #14: Postat: 2002-09-12 11:49:00
Kalle G
-> Andreas Svar 7: Ja, jag accepterar de som tycker om filmjölk, så länge de inte gör sig lustiga över mig och försöker förlöjliga mig genom att hävda att "Han är RÄDD för filmjölk!".
Inlägg #15: Postat: 2002-09-23 15:43:00
C
Jag fattar inte varför du är så rädd, Kalle G.
Inlägg #16: Postat: 2002-09-25 12:16:00
klas
Om nån tallar på dig utan att först känna av om det är ok så visar han tydligt att han bara bryr sig om sin egen känsla och skiter i vad du tycker. Då är det helt ok att slå till honom tycker jag, precis som jag skulle förvänta mig en örfil av en kvinna om jag klämde på henne utan tillåtelse. Fast om du känner dig snäll kan du ju testa med en hatbläng först.
Inlägg #17: Postat: 2002-09-25 12:17:00
klas
ovanstående var kommentar till toblo.
Laddar...