Tillåt statliga bordeller!

Inlägg #1: Postat: 2002-08-15 17:11:00
Donken
"...Då skulle de olagliga utsugande grisarna som idag existerar enbart på grund av de stackars försvarslösa kvinnornas slaveri tvingas sluta med sin lönande verksamhet....". --- Hur kan man skriva en sådan mening???
Inlägg #2: Postat: 2002-08-15 18:13:00
Fredrik Vargas Friberg
Jag funderade förr att skriva en artikel om hur de prostituerade känner sig...sammantaget så kan jag väl förmedla vad några har sagt "oftast obehagligt" att sälja sin kropp.
Dessa kvinnor är behov av kapital som samhället kräver att man skall inneha för att vara någon. Att ex räkna med de psykiska skadorna är bortglömt när den privata sfären är borttagen. Nej det fanns inget konstruktiv lösning i Ramona Danlens artikel.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-15 21:14:00
Isa W.
Är verkligen att sälja sex jämförbart med att sälja någon vara eller sälja kroppsarbete av annat slag? Att upplåta sin kropp för att lyfta tunga stenar, för att utföra detaljmåleri eller hålla i bebisar, är dessa aktiviteter jämförbara med att låta någon tränga in i en för pengar? Jag vet inte helt hur jag ställer mig till detta, men jag är övertygad om att sexualitet har andra implikationer på psyket än att lyfta och bära.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-15 21:29:00
Somos
Statliga bordeller? Om de skulle drivas lika effektivt som annan statlig verksamhet så skulle det bli så olönsamt att prostituera sig att ingen skulle göra det. Så har vi löst problemet.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-15 21:33:00
Leo
Det här är ju suveränt förslag, vi kan ju till och med ge de stackarna skatterabbat, eller varför inte subventionera. Jaa nu vet jag, högkostnadskort låter bra precis som i vården, när man har köpt sex för en viss nivå då betalar staten istället. Och pensionärer skall betala mindre, vi måste tänka på våra stackars gamla...
Inlägg #6: Postat: 2002-08-15 21:53:00
Henrik G
Jiiaa, du var ju goo du. ;
Inlägg #7: Postat: 2002-08-16 10:12:00
Lotta
Problemet med statliga bordeller är att kvinnor som inte har "arbetstillstånd", tex illigala invandrare etc, inte får jobba där och blir än mer utsatta och i hallickarnas händer.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-16 10:23:00
sophia
Läs "Spelat liv" av Louise Eek!
Ramona! Skulle du tänka dig arbeta på en statlig bordell?
Kan ni tänka er att ha en mamma eller syster, hustru, dotter med denna typ av arbete?
Inlägg #9: Postat: 2002-08-16 15:01:00
m m
Det har alltid funnits mördare och pedofiler och massmördare, det är lika bra vi legaliserar det också... Det är ett sånt jävla fattigt argument, jämför med
"Negrerna gillar att vara slavar, och slaveri har alltid funnits..." och "folk har alltid slagit sina ungar, så det är inte lönt att försöka förbjuda aga...
Inlägg #10: Postat: 2002-08-18 16:50:00
Original
Bra förslag Ramona. Jag arbetar redan nu i eget företag men det skulle vara säkrare om man kunde arbeta i statlig regi. Jag tar emot bara två kunder per dag , dvs 10 per vecka, och det ger tillräcklig inkomst för mej.Kunderna är nöjda.
Inlägg #11: Postat: 2002-08-18 17:37:00
Penetration 24-7
Jag prostituerar mig varje dag. Jag säljer min själ för pengar, bara för att sen bli av med dom och bli knullad hårt i röven av myndigheter, försäkringsbolag och andra avskyvärda företag som vill ha en bit av den kladdiga kakan som jag kallar mitt liv...
Inlägg #12: Postat: 2002-08-18 22:41:00
Johan CB
Återigen bevisar Ramona sin oförmåga till att tänka en bra tanke! Är hon helt ovetande om att legaliserandet av bordeller även ökar de kriminella bordellerna? Legalisering löser inget!
Inlägg #13: Postat: 2002-08-18 23:32:00
Bengt
Viss verksamhet bör även i fortsättningen vara kriminaliserad. Vill man avkriminalisera prostitution kan man ju lika gärna tillåta bankrån eller fortkörning med promille! Hur naiv får man vara inom det pissliberala sällskapet?? Skulle du acceptera om din dotter arbetade i din bordell?? Eller är det även fortsättningsvis något som "andra" skall sysselsättas med ???
Inlägg #14: Postat: 2002-08-19 15:10:00
Jim B
Kanske ska påminna om att själva sexförsäljningen inte är förbjuden,bara köpandet.Inte skulle det förändra så mycket med lagliga bordeller men det skulle bli en väldans koll på tjejernas hälsa förmodligen.Som på 1800-talet.Då var ludren tvugna att inställa sig för besiktning hos av samhället utsedda läkare.Det var högst förnedrande.
Laddar...