|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-02 15:07:00
|
|
CH forts. |
...Det finns oftast inga enkla svar på typen frågor du tar upp. Vare sig vetenskapliga eller moraliska. Ofta kan de "enkla" lösningarna som iofs. kan vara kostsamma och tunga att genomdriva visa sig vara fel, fast vi tyckte de var moraliskt rätt, då. Flera forskare har på senare tid visat att temperaturhöjningen på jorden korrelerar mer med solaktiviteten, än med CO2halten i atmosfären. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-02 15:54:00
|
|
Marcus P |
Det sista är oljebolagspropaganda och dessutom vederlagt - av samma astronomer som en gång förde fram det. Att det fortfarande framhålls som en hypotes lika rimlig som växthuseffekten beror bara på att det finns väldigt mycket stålar i att elda kol och olja. Det är mycket lönsamt att ta fram en "alternativ teori". Cash is king.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-02 16:09:00
|
|
Christer H |
Jag har inte hört att teorierna skulle vara vederlagda, eller betald propaganda. Fullt tänkbart dock. Ge mig gärna nån trovärdig länk. Det visar på hur viktigt det är att forskningen bedrivs fritt och transparent öppet. Men vad har din och min moral med det att göra? Din beskrivning av jämställdhetsfrågan exemplifierar du inte närmare, och tur är väl det. Här finns verkligen inga enkla/tunga lösningar, eller? Mvh CH
|
| |