Inlägg #1: Postat: 2002-07-30 09:24:00
|
caroline |
Intressant fråga. Jag menar så här. En tjej som vill ha sex med någon i park vill ju för den saken skull inte ha sex med vem som helst i parken. Den minoritet av män som inte kan acceptera ett nej har då den fysiska faktiska möjligheten att tvinga sig på, dvs våldta. Det har ju hänt, även om inte alla män är våldtäktsmän naturligtvis.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-30 13:22:00
|
Michael Lundahl |
Men det beror ju på hur öppen denna aktivitet är. Om den skulel vara socialt accepterad och "i ljuset" så att säga kommer ju dåliga element att hålla sig väck.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-30 13:30:00
|
caroline |
Tyvärr är kvinnas sexualitet fortfarande inte "socialt accepterad". "Lätta" tjejer får höra att de är horor, och det kränker dem.
Men visst - I övervakad form, ett bra förslag!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-30 13:41:00
|
Lisa |
På ett sätt förstår jag hur du menar. Men samtidigt så låter det på dig som om alla bögar tänder på alla bögar. Bara för att en bög går till skinnarviksparken betyder väl inte det att han vill ha sex med alla på plats?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-30 17:02:00
|
observer |
Man spanar ju in de som passar. Caroline kollar in utbuktningen på badbyxorna och väljer därefter. Efter ett skönt knull så fortsätter hon jobba dagen ut och blir hon sugen igen så upprepar hon grejen nästa dag. Bra va ?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-30 17:07:00
|
Michael Lundahl |
Den vanligaste formen av misshandel är man som slår man. De som oftast blir misshandlade är män. För övrigt är inte "pipp-parker" eller "bastuklubbar" heller accepterade. Endast nyligen ströks den s.k. bastuklubbslagen, d.v.s. den som förbjöd någon att upplåta och inreda en lokal för syftet att underlätta tillfälliga sexuella förbindelser. De som drabbades av detta var bögarna.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-30 17:09:00
|
Michael Lundahl |
Och visst är det som du säger att kvinnas sexualitet fortfarande är stigmatiserad. Det värsta är dock att vi tycks gå mot en trend där BÅDA könens sexalitet skuldbeläggs och där män lär sig skämmas för att de är kåta.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-30 17:18:00
|
caroline |
Michael. Jag lovar. Jag är medveten om att kvinnor inte är de enda som drabbas av våld, men det förminskar inte problemet.
Att sexualiteten har skuldbellägs idag är att vi börjat uppmärksamma sexuellt våld. Förr fanns det men bara i det tysta. Om alternativet är att tysta ner våldet igen för att ingen ska känna skuld är det inget alternativ.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-30 17:53:00
|
Michael Lundahl |
Vi behöver inte tysta ned någonting alls... men skulden skall läggas på de skyldiga... ENBART de skyldiga. Så länge debatten förs i generella termer går det inte.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-30 19:08:00
|
Också observant |
Det är med att tjejer blir kallade horor och därigenom kränkta tycker jag har försvunnit idag. Tvärtom verkrar det idag inne bland tjejer att skryta a la beväring ang sina sexuella erövringar. Det är inte rätt att kalla ngn hora men jag tycker detta skrytande som många kvinnor tagit efter männen är jättetråkigt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-01 12:56:00
|
E |
Sedan är det väl automatiskt så att man inte blir så förbaskat imponerad av en tjej som skryter. Är det en kille har han ju uträttat något svårt. En tjej behöver ju bara vilja..
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-01 16:48:00
|
Också observant |
Just det, att sära på benen är ju inte så jättesvårt.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-10-08 13:53:00
|
Anders Linnard |
Lundahl: Det är ett större trauma att bli våldtagen än att bli slagen. Tänk dig själv in i de olika situationerna.
Också observant och E: Med er attityd tror jag att det är väldigt få som blir imponerade av er.
|
|