|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-27 13:37:00
|
|
Lena M N |
"Riktiga små fittor kan de vara ibland". Du använder starka ord för att hävda dig själv. Det visar på ditt dåliga självförtroende och bristande ordförråd. Varför inte använda könsneutrala ord som "idioter" hellre om du inte kan komma på något bättre så att du åtminstone slipper bidra till kvinnoförnedringen?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-27 14:08:00
|
|
Bacon |
Coolt med amatörpsykologer!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-27 15:08:00
|
|
Joakim Johansson |
Karlar kan vara skithögar, mansgrisar, svin, gubbjävlar, gubbstruttar, karlslokar, kräk, osv. Men när kvinnor beter sig ska man inte få säga vad de är!? Små fega FITTOR är dom!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-27 15:20:00
|
|
Vincent |
Den enda jag hört kalla andra för fittor än andra tjejer. Blir det mindre könsneutralt då? Hädanefter skall jag förtåss inte missa en chans att använda skällsordet fitta, fitta, fitta, fitta, fitta, fitta ...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-27 15:48:00
|
|
Lena M N |
Bacon: Grundat på personliga erfarenheter snarare än att försöka vara amatörpsykolog.
Ni andra: Jag försvarar inte sådant beteende vilket kön det än riktas mot, men det kunde ju inte ni veta.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-27 15:57:00
|
|
Lena M N |
Kräk, skithög, svin osv har jag hört tjejer kallas också. De orden är faktiskt bättre ur den aspekten att de inte relaterar till vilket kön de har eftersom det är irrelevant. Undrar hur länge ni hade fått hållas om det hade gällt invandrare och ni hade sagt "jävla spaggar" eller "de är störda blattar hela högen"?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-27 19:43:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
1.Jag har inga som helst krav pa att havda mig. 2. Mitt sjalvfortroende ar precis lagom for att jag ska halla mig odmjuk och sharp. Mitt ordforrad ar brutalt bra och for att jag inte lyder under massa sma skitregler om ditten och datten som du gor och som limiterar dig kraftigt sa lat det sta for dig vanligen. Mitt sprak ar levande, brett, korkat, kvickt och opatvunget. Jag valjer ord som jag vill
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-27 19:49:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Detta ar en frihet och ett ansvar som jag aldrig kommer att ge upp. Ansvaret jag maste ta for att fa vara fri i mtt sprakval ar att jag far be om ursakt till manniskor som tar illa vid sig. Det gor jag standigt. Du borde lara dig att ord har otroligt manga dimensioner, meningar, tyngdpunkter och syftningar. Detta ar konsten och skonheten med spraket. Att jag beter mig som en javla kuk ibland enligt andra och mig sjalv behover inte betyda mer an att jag har gjort ngt dumt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-27 19:50:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Men forstar man inte olika manniskor sa forstar man heller inte olika manniskor sprak och de tusentals olika former spraket tar.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-28 14:18:00
|
|
Tjomster |
Word up Jung Abbou !!!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-28 15:26:00
|
|
Thomas |
Om ett budskap här:text i läsarens ögon inte får den betydelse som skribenten avsett, är det dåligt skrivet. Detta gäller naturligtvis bara text som är avsedd kommunicera ett specifikt budskap. Om texten är uttryck för en känsla, ligger ansvaret för tolkning väl i större grad hos läsaren.
|
| |