En andra "Debut"!

Inlägg #1: Postat: 2002-06-19 20:00:00
daBruin
Dagens Gåta till intelligenta läsare:
Vad är skillnaden mellan porr - och erotik??
Inlägg #2: Postat: 2002-06-20 10:33:00
Kalle G
Ähum, låt mig gissa. Med tanke på övriga kommentarer här, så klassas våldtagna tonårspojkar som sensuell erotik...
Inlägg #3: Postat: 2002-06-20 11:49:00
KYREUS
Bäste Kalle G! Ställ Dig 2 följande frågor:1. Vem har skrivit inlägget - och varför? Kolla författarens övriga "produktion" för att få en bakgrund. 2. Vad är budskapet? I förlängingen...Viket pris betalar talanger för framgång, i tex såpavärlden - eller i Trollywood? Inget nytt under solen, liksom.
Inlägg #4: Postat: 2002-06-20 13:19:00
Kalle G
Du menar att bajskorvar inte alltid är bajskorvar, är det bara en tillräckligt "fin" person som klämt ur sig dem, så står hovet av ryggdunkare runt omkring och tävlar om att klassa det som "konst"? Kom av någon anledning att tänka på den där killen som dömdes för stöld, ramade in domstolspapperen och plötsligt var det "fin konst".
Inlägg #5: Postat: 2002-06-20 13:24:00
Kalle G, forts...
Vem - och varför? Det som lyser i ögonen på mig är en strävan att göra bögporr rumsrent... Priset för framgång? Tja, man kan väl säga att de som SAKNAR talang i allmänhet får betala ett betydligt högre pris än de som HAR talang. Men, är det inte värt priset kan de ju backa ur, eller hur?
Inlägg #6: Postat: 2002-06-20 14:55:00
KYREUS
Med respekt för Din patos!!...hur gammal är Kalle G? Jag menar ang "livserfarenheten" moralism
bakom Dina kommentarer. Jag vill inte döma...vill Du?
Inlägg #7: Postat: 2002-06-20 14:59:00
KYREUS
fortsättnig till Kalle G: Glömt säga att jag gillar att Du svarar. Tack Kalle G! Har fö en märklig känsla att denne "Kalle G" ibland uppträder som Kalle Kula och egentligen heter - Kalle D. Tänk så det kan bli!
Inlägg #8: Postat: 2002-06-20 15:02:00
KYREUS
fortsättning: ang vad som är rumsrent. Vilken värdering! VEM FAN BRYR SIG OM VAD SOM ÄR RUMSRENT?? Inte Kyreus iaf. Två av världens stora kontnärer är klassisktPicasso moderntWarhol. Inte fn var dom rumsrena!! Vilket konventionellt tjafs! RumsrenBAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inlägg #9: Postat: 2002-06-20 15:17:00
Kalle G
Intressant reaktion när du får något annat än applåder i kommentarerna, spar på utropstecknen och kom ner från dina höga hästar. Alla kan inte gilla allt man gör...
Inlägg #10: Postat: 2002-06-20 15:25:00
Kalle G
Patos? Var det inte en av "De 3 musketörerna"? ;- Tyckte bara det var intressant att plötsligt dyker det upp 2 inlägg på samma, ähum, något okonventionella, tema på en ny kategori som inte ens har öppnat än. Och f.ö. VEM FAN BRYR SIG OM DINA MÄRKLIGA KÄNSLOR ;-, Jag har aldrig skrivit som varken Kula eller D.
Inlägg #11: Postat: 2002-06-20 15:28:00
Kalle G
"livserfarenhet moralism"... Moget... Ska du inte klappa mig på huvudet och kalla mig "lilla gubben" också? Och innan du försöker mästra mig igen, Jag VET att musketörerna hette Athos, Porthos och Aramis...
Inlägg #12: Postat: 2002-06-20 15:34:00
KYREUS
Såja, Kalle! Inte bli arg. Det är få som gillar mig. Jag sitter inte på höga hästar, tvärtom är jag genom min läggning i "utanförskapets ensamhet". Inte vill jag mästra Dig: min fråga om Din ålder har att göra med att unga människor ofta omedvetet "dömer" oliktänkande. Du klarar väl att jag frågar?
Inlägg #13: Postat: 2002-06-20 15:37:00
KYREUS
Sen Kalle, med Ditt temperamentsfulla engagemang vilket jag gillar som hetlevrad "Italiernare" - varför undviker Du den känsligaste frågan:
VEM HAR SAGT ATT ENDAST DET SK RUMSRENA SKULLE HA VÄRDE??
Inlägg #14: Postat: 2002-06-20 15:50:00
KYREUS
Sen till frågan att 2 artiklar till en ännu inte påbörjad avdelning "dyker upp". SOURZE bjuder in sina läsare att skriva om "sex & kärlek". Som präst själavårdar jag många i dessa ämnen. Jag svarar ja på inbjudan och hoppas att mina bidrag skall vara med när avdelningen börjar. Sourze väljer att lägga ut bidragen innan avdelningen startat. FÖ - skön midsommar! till Kalle G. från KYREUS
Inlägg #15: Postat: 2002-06-20 16:08:00
Kalle G
Jag är bara frågande och nyfiken. Vem är arg och temperamentsfull? Tips: Räkna utropstecken i ovanstående. "Det är få som gillar mig." Jaa, det är synd om dig... Det var 8 kommentarer före mig, efter vad jag såg så hade ryggdunkarklubben ställt upp ganska mangrant.

FÖ - Skön midsommar till dig också. Sätt dig inte på stången bara, det är så besvärligt att få ut tvärslån med kransarna ;-
Inlägg #16: Postat: 2002-06-20 16:14:00
KYREUS
Heja Kalle G, som inte gillar mig.
Två reflektioner:
1. Jag skriver öppet om känsliga frågor och som präst. Därmed utsätter jag mig för fara. Dessutom angriper jag ingen person i mina inlägg.
2. Kalle G. skriver under signatur - och angriper mig personligen utan att ange personangreppets motiv.
Hur känner Du som Sourze-läsare om det 2 sätten att "diskutera"?
Inlägg #17: Postat: 2002-06-20 16:17:00
KYREUS
Med tanke på karaktären i Kalle G´s svar 15 avslutar jag just nu "debatten" med Kalle G. med följande enkla kommentar till insinuationen med Kalle´s svar när jag skrev: "det är få som gillar mig". Det skrev jag INTE för jag tycker synd om mig själv. Det skrev jag för att om man har den självinsikten vilket jag har, då känner man inte för att sätta sig på höga hästar - vilket jag aldrig gjort.
Inlägg #18: Postat: 2002-06-20 16:35:00
Kalle G
OK, människor upplever saker annorlunda. Pga alla stora bokstäver och utropstecken upplevde jag dina kommentarer som att du försökte mästra och trycka ner mig, vilket du tydligen inte menade. Jag har använt stora bokstäver i en mening, då jag travesterade din egen "VEM FAN BRYR SIG..."-fråga. I övrigt har jag lagt fram mina funderingar utan baktanke eller upprördhet, och med diverse smileys instoppade. Du har tydligen tolkat detta som arga personangrepp.
Inlägg #19: Postat: 2002-06-20 16:36:00
Kalle G, forts...
Jag ber om ursäkt för detta, och hoppas att ursäkten accepteras. OK, det där med stången var under bältet, men det var ändå med glimten i ögat, eftersom du varit öppen med din läggning här. Förlåt. Och jag *önskar* verkligen att du får en trevlig sommar.
Inlägg #20: Postat: 2002-06-20 16:46:00
KYREUS
Så avslutar rimligen den här midsommarkommunikationen med huvudfrågan konsekvensen av Kalle G´s muntra frågor:
- Vem har sagt att endast det sk rumsrena skulle ha värde?
Laddar...