|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-10 12:37:00
|
|
Tilde |
Om jag vore hon skulle jag le brett och säga: "ät skit, sjutusen flugor kan inte ha fel!" Det där var för gulligt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-10 12:50:00
|
|
Ted Bernard |
2 miljarder fans mot 4 miljarder ointresserade alltså? Suck - men det är klart, det räknas väl som diksriminering av en minoritet om du inte får din vilja fram och går till domstolen för att klaga inför diskrimineringsombudsmannen. I en RIKTIG demokrati bestämmer majoriteten och inte minoriteten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-10 12:55:00
|
|
Måns J |
Varför ta det där så allvarligt? Tolkade det inte som att hon gör det själv. Visserligen är tjejen less på fotbollen men tjejen har faktiskt kul när hon skriver iaf !
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-10 13:01:00
|
|
Ted Bernard |
Det var inte allvarligt, det var en ironi med en släng av cynism i - jag tycker också att hon skriver härliga kåserier, med en och annan pärla i. Vad som är trist är att folk inte har humor längre. Rör man sporten, tja, jag väntar med spänning på hur folk kommer att ta det här :-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-10 13:32:00
|
|
jens |
ted, det är skillnad på ointresserad/likgiltig och förbaskad som skribenten. vm följs inte av en minoritet :0
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-10 13:41:00
|
|
Ted Bernard |
Tolkningsfråga, jag säger nog att det finns en majoritet här i världen som INTE har tv-apparater, med andra ord är det nog en majoritet som skiter fullständigt i VM. Dom odlar nog hellre ris eller försöker överleva på annat sätt än att följa en boll som sparkas av ett gäng fåntrattar, eller är det BARA välfärdssamhället du räknar med? :-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-10 13:47:00
|
|
jens |
jag vill säga att om du får annordna ett demokratiskt fotbollsval skulle de likgiltiga den riktiga majoriteten inte orka släpa sig till vallokalerna, och fotbollsförespråkarna vinna en ruggande seger. minoriteten, de förbaskade, den är sådana som skribenten ;0 -- är det inte härligt med turnering i sportslighetens tecken, istället för ricki lake och richard gere? och tänk om usa skulle möta japan! huu!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-10 14:04:00
|
|
Ted Bernard |
Du har nog tyvärr rätt, så är det bara. Men det var en dålig jämförelse med Ricki Lake - häruppe måste jag ha en parabol på 2 m omkrets för att få in satellitkanaler, och det är för dyrt för mig. Kabelbolag existerar faktist inte här, liksom bredbandet som bara är en utopi för glesbygdsbor. Ändå får VI betala lika mycket skatt och licenspengar som andra. Vadå subventionera på den lillas bekostnad... :/
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-12 16:36:00
|
|
Niklas J |
"Kåseri"?? Den här texten var väl inget kåseri, det var ju en halv roman ...
|
| |