|
Inlägg #1: Postat: 2002-06-06 20:05:00
|
|
Rebecca |
Jag tycker då att du ska fortsätta undra. Är det någon/några som ger barn fördomar så är det just sådana uttalanden som du kom med nu. Kärlek är inget fult, alla har rätt till det. Men din mening "se dem nästan dagligen kyssas, smekas och älska med varandra" var smaklöst dåligt! Eller hur?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-06-06 21:26:00
|
|
Anna N |
Precis Rebecca! Dessutom, vilka ser man oftast kyssas och smekas. Mamma & pappa, par i filmer, par i såpoeror, par i TV, par på skolgården, par på krogen?
Om man kan bli homosexuell och ha två hetero föräldrar borde man ju kunna bli hetero med två homosexulla föräldrar. Sexualiteten är ju inte ärftlig!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-06-06 23:45:00
|
|
Anna |
Låt mig då påpeka att en majoritet av de barn som adopterades på 70-talet av heterosexuella personer idag är bisexuella, inte heterosexuella eller homosexuella. Fundera på den du!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-06-07 09:17:00
|
|
X-man |
Ramona, dessutom skulle man ju kunna undra... Om det nu VORE så att barn till homosexuella föräldrar i högre grad blev homosexuella, vad spelar det för roll? Vitsen med debatten är ju just att den sexuella läggningen inte SKA ha någon betydelse.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-06-07 09:17:00
|
|
X-man forts |
Och om argumentet stämde, är det då inte fel att barn får se NÅGRA föräldrar kyssas, hetero eller homo? I båda fallen kan det ju i så fall påverka åt "fel" håll. Ett barn som EGENTLIGEN är homo kanske inte vågar leva ut sin sexuella läggning, och det är väl inte heller rätt då...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-06-07 19:20:00
|
|
Christer H |
Den sexuella läggningen HAR betydelse, om man vill ha egna barn. Och det vill de flesta. Homosexuella kan inte göra barn med varandra, det har naturen bestämt. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-06-08 02:08:00
|
|
X-man |
CH, inte alla heterosexuella kan heller få barn, det har också naturen bestämt! Så avskaffa adoptioner för alla som inte kan bevisa att de är naturligt fertila/virila.... Eller??
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-06-08 12:47:00
|
|
Malice |
Christer H, när du mycket snart blir impotent kommer du inte heller att kunna skaffa ungar. Och det är vi tacksamma över.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-10 09:52:00
|
|
Maria |
Ramona, hur många hetrobarn ser sina föräldrar älska med varandra? Jag hoppas, även om jag tyvärr inte tror att det är så, att du menar älska varandra och att ett barn ser kärlek är väl aldrig fel! Att jag som homo skulle ha sex framför mitt framför mitt barn, var har du fått det ifrån??
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-06-12 00:57:00
|
|
Dino Silvera |
Och det vore ju förresten mänsklighetens undergång eller? Om det nu av någon extremt outgrundlig anledning blev fler homosexuella i samhället efter att lagstadgningen om homosexuellas rätt till prövning genomfördes.
Plast är onaturligt, och bryts inte ner bra i miljön. Människor är naturliga, och bryts ner bra i miljön oavsett läggning. Tro mig.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-06-15 04:18:00
|
|
Janne |
Jag fattar inte ett skit!
Är det totalt onaturligt att vara heterosexuell. Var kommer alla nya människor ifrån. Kommer storken med dom eller?
|
| |