Rökfritt på krogen - BRAVO!

Den här tråden diskuterar artikeln Rökfritt på krogen - BRAVO!.
Inlägg #1: Postat: 2002-05-16 10:00:00
hm
Here we go again, men jag orkar nog inte... Har insett att det är meningslöst att försöka föra en intellektuell diskussion med anti-rök-talibanerna.
Inlägg #2: Postat: 2002-05-16 10:18:00
jenny
Är det bevisat att passiv rökning skadar? Jag har för mig att så inte är fallet. Som en krögare sa på nyheterna är rökande kroggäster för stor andel för att kunna diskrimineras.
Inlägg #3: Postat: 2002-05-16 10:29:00
Robert G Mehlman
Tyvärr handlar detta om typisk förmyndarmentalitet. Givetvis ska rökarna få röka på krogen.
Inlägg #4: Postat: 2002-05-16 10:53:00
Bertram
För sjuttioelfte gången! Om folk ville att det skulle vara rökfritt på krogen hade det redan funnits en uppsjö med rökfria ställen. Det har aldrig varit förbjudet att inte tillåta rökning på några ställen.
Inlägg #5: Postat: 2002-05-16 11:01:00
anna
i princip håller jag med dig. jag hatar rök och mår fysiskt dåligt av att tvingas inandas någon annans gamla nikotininjektion bara för att jag vill ta en öl med mina vänner. men det är också sant att det luktar förmynderi om förbudet. dilemma.
Inlägg #6: Postat: 2002-05-16 11:41:00
Johan
tyvärr, jag tänker inte diskutera med dig heller. Det är redan konstaterat att svenska folket består av intoleranta halvidioter som älskar att vallas som en skock får. Bäääääääh*! Bäääääääääh!
Inlägg #7: Postat: 2002-05-16 12:18:00
Rebecka
Jag håller med dig, Reichberg. Tycker det är skitjobbigt att andas in andra människor gamla rök och att stinka som bara den. Deras luktsinnen kanske har försämrats av rökningen, det har inte mitt och jag mår illa av rökdoften. jag anser inte att rökarna kommer att diskrimineras. Efter den lagen kan FLER gå ut på krogen, de som tidigare mått dåligt av röken.
Inlägg #8: Postat: 2002-05-16 12:49:00
Sebastian Weil
Precis! Och varför stanna vid rökning? Jag tycker inte om att folk dricker alkohol på krogen eller snusar - fyfaen säger jag bara! Fram för lagar som förbjuder alkohol, snus och färgranna kläder på krogarna också! Fram för förtrycket!
Inlägg #9: Postat: 2002-05-16 12:59:00
Peter H
Härligt med en riktig symbolfråga! Självklart rökförbud på krogen. Det är inte förmynderi utan hänsyn till andra. Tyvärr måste förbud till ibland för detta ändamål. Jämför med att stanna för rött ljus.
Inlägg #10: Postat: 2002-05-16 13:12:00
Peter H
Få se nu. Är det höger att vara mot rökförbud? I så fall är jag också emot. Fast jag gillar ju inte andras surrök på krogen. Usch vad svårt! En fråga som inte går att passa in på skalan... Jag vill inte vara emot rökförbud, även om jag låter bli att vara emot de som är emot förmynderi?!
Inlägg #11: Postat: 2002-05-16 13:35:00
Sebastian Weil
Brott mot äganderätten är vad det är! En krögare skall ha fullkomlig rätt till sin egendom; om han väljer att ha rökfria avdelningar eller inte är totalt ointressant. Det sveriges riksdag gör är att bestämma vad folk skall göra med sin egendom - skandalöst.
Inlägg #12: Postat: 2002-05-16 13:54:00
--
Daniel Reichberg, Förbudsälskare!
Inlägg #13: Postat: 2002-05-16 15:30:00
Daniel
Två nyliga exempel:

1. Häromveckan hade jag fest. Då var det rökning på balkongen som gällde. Resultat: Vi alla satt och hade skoj i en fräsch miljö, rökarna gick endast ut och rökte när de var riktigt sugna. Deras cigg-intag minskade markant.
Inlägg #14: Postat: 2002-05-16 15:34:00
Daniel
...och så exempel 2:

Igår var det fullt på krogens rökaravdelning, så vi hamnade på ickerökare. Skönt! Men snart blev ett bord på rökaravdelningen ledigt, och då var det på nåt vis "självklart" att vi skulle flytta dit. Minoriteten rökare såg till att vi andra tvangs insupa gaserna...
Laddar...