|
Inlägg #1: Postat: 2002-05-03 14:28:00
|
|
elin |
tja, det finns många aspekter av jämställdheten. könsrollerna är ett resultat av ett ojämställt samhälle, dvs ett som värderar kvinnor och män olika. det ultimata skulle vara att ge alla människor möjlighet att jobba och studera oberoende om man har barn eller inte, kön, samhällsstatus och civilståd. rätt att uttrycka sig och få juristisk hjälp. jag tror inte på monicas idé som ett främjande för jämställdheten. läs min artikel "föräldrarskap undantagstillstånd?".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-05-03 15:01:00
|
|
Monica Bodling |
Jag tror att du vill uppnå jämställdhet genom att kvinnor undviker att vårda sina barn, eftersom det idag inte räknas som ett riktigt arbete. Men jag vill uppnå jämställdhet genom att jämställa vård av egna barn med vård av andras. Alltså: de kvinnor som vårdar egna förskolebarn ska räknas som arbetande och vara jämställda.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-05-03 18:42:00
|
|
elin |
um... har jag inte behandlat detta redan????? har jag inte gjort det jävligt klart att min pro-dagis attityd inte har någonting att göra med feminism????? har jag inte gjort det förbannat jävla fetklart att det faktum att alla som kan bör arbeta för sitt leverne oavsett kön????? har jag inte berättat om hur förslaget i fråga kan motverka jämställdhet??? HAR DU SVARAT PÅ MINA ARGUMENT?????
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-05-03 20:11:00
|
|
elin |
nu räcker det. om du kommer med någonting mer som jag redan har svarat på eller kan få svar på genom artikeln så skiter jag i det. då är du av mig officiellt stämplad som totalt körd.
|
| |