|
Inlägg #1: Postat: 2002-04-24 21:51:00
|
|
Druvan |
Usch och fy fan vilken hemsk inställning du har! "Blir det inget knulla - stick fort". Hur vore det om hon istället verkligen försökte ta reda på vad som är problemet - om knuten väl löstes upp kanske de skulle kunna få en underbar relation - just eftersom de löst knuten tillsammans. Du låter värre än en brölande fjortonåring i ett omklädningsrum.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-24 22:07:00
|
|
Sanna Parkell |
Om knuten fanns där från början är det inte speciellt enkelt. Dessutom är det omöjligt om han inte vill själv, och det verkar han ju inte vilja.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-25 01:10:00
|
|
Druvan |
Han kanske vill, det kanske är det enda han ville gentligen, men som du förstår är sådan problematik otroligt känslig. Det kan vara så att det som behövs är en anda av förtrolighet och avsaknad av krav och att han känner att han får misslyckas om och om och att hon fortfarande finns kvar ändå. Det vore hemskt att ge honom på båten utan att ta reda på vad det verkliga problemet är. Han kanske tycker om henne för mycket, det kanskeärrädslan att förlora henne som förlamar honom.. Stackarn.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-25 10:59:00
|
|
Chris |
Det vore kul att veta hur gamla de är, de inblandade. Är de 32 och 33 eller 16 och 18?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-28 21:06:00
|
|
Anna Li |
"Druvan" ditt svar till mig är under all kritik - jag har aldrig sagt stick fort om det inte blir ngt knulla. Däremot så tycker jag inte att man ska ge sig in i en relation med ngn som man inte kommit närmare än så på ganska lång tid närmare rent psykiskt alltså och som man inte heller behöver ta ngt ansvar för den personens känslor. Varför förutsätts kvinnor vara gratis terapeuter till alla de träffar på och ska ta fullt ansvar för att lösa alla knutar?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-28 21:07:00
|
|
forts |
Ber han om hjälp är det ju en helt annan femma - men beter han sig knepigt på ett sätt som får henne att må dåligt - avbryt relationen!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-30 12:56:00
|
|
Sanna Parkell |
Klart hon ska bryta. Är relationen viktig för honom inser han kanske att han måste börja prata.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-02 17:27:00
|
|
Druvan |
Anna Li - Jag tycker att hon efter två och ett halvt år har ett visst ansvar för hans känslor, det är helt vanlig omtanke och medmänsklighet. Artikeln andas psykisk impotens och jag tycker de ska försöka prata om problemet. Man måste vara försiktig när man handskas med sånt här. Förlåt förresten att jag skrävlade lite mycket i tidigare kommentarer. Sanna - Om relationen är viktig för henne kanske hon borde underlätta för honom. Han har problem.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-06-09 22:48:00
|
|
Hjälp till |
Han har problem , runka av honom morron och kväll så blöir det ok
|
| |