Westessons 100 favoritfilmer: nr 2

Inlägg #1: Postat: 2002-04-23 14:22:00
valle w
Du ser, min poäng ställd på sin spets. Skyll er själva säger jag. Seinfeld säger mer om världen och nittiotalet och på ett tusen gånger effektivare sätt än västvärldens samlade litteratur, teater och debattsidor under samma period. Fast dussinsitcom är det ju knappast, rent objektivt sett, för det har den ju alldeles för många originella premisser. Mvh.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-23 19:17:00
Martin
Det senaste Seinfeldavsnitt jag minns någorlunda tydligt handlade om att Jerry ville få reda på huruvida hans date hade äkta bröst, så Elaine fick försöka luska ut det när hon delade bastu med flickan. I slutet visar det sig att brösten var äkta, men flickan dumpar Jerry eftersom hon fick reda på Jerrys intrigerande. Den enda humor jag såg var dålig slapstick. Jag ställer mig frågande till vad avsnittet sade om världen och nittiotalet.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-23 19:19:00
Martin
Simpsons, t ex, är åtminstone roligt ibland. För att citera Homer:

"Its not easy to juggle a pregnant wife and a troubled child, but somehow I managed to fit in eight hours of TV a day". Eller "Marge, dont discourage the boy! Weaseling out of things is important to learn. Its what separates us from the animals! Except the weasel."
Inlägg #4: Postat: 2002-04-23 20:46:00
Daniel M
Både Seinfeld och Simpsons är lysande. Punkt.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-23 21:42:00
Juanita
Simpsons är det bästa som går på TV, den enda halvtimmen jag behöver av tuben.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-24 00:33:00
joey ramone
jag fyller gärna i daniel m´s uttalande.
Inlägg #7: Postat: 2002-04-24 08:05:00
valle w
ja, och jag håller med. seinfeld berättar om splittrade neurotiska moderna storstadsmänniskor i en tid då idealismen är död dvs 90-talet. tittar man på ett enskilt avsnitt blir detta naturligtvis inte särskilt uppenbart, men sett i ett något större perspektiv är det tydligt. humor är subjektivt; seinfeld har alltid tagit lång tid att tränga in i eftersom det i så hög grad bygger på samspelet mellan fyra. mvh.
Laddar...