Jag är stolt över att ha stått i vägen för en kula

Inlägg #1: Postat: 2002-04-13 16:56:00
www.motkraft.net/gp
Jaha, här har vi en som vart med i svängarna märker jag. Demonstranter som "använde hjärnan" och som ville gå fredlig väg blev slagna med batonger. Ska dessa tåla det? Nej! Och vad ska dom göra mot poliser med full kravall utrustning och batong. Jag hade handlat lika dant.
Inlägg #2: Postat: 2002-04-14 17:26:00
tobias
jag tycker med det är jävligt fel att kasta sten och använda våld och tycker hannes gjorde en sak som förtjänar straff, men står definitivt inte på polisens sida för det.
Inlägg #3: Postat: 2002-04-14 23:20:00
Fridolin
motkraftaren: du missar poängen, beordras du av polisen att gå och inte går är situationen helt annat än "fredlig väg". Som medborgare är du skydlig att lyda en polismans tillsägelse.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-16 12:56:00
motkraft.net
Fridolin: Jo, i ett samhälle där polisen inte också är brottslingen så skulle det varit en helt annan sak. Men när polisen slår demonstranter som sitter ned och låser in demonstranter så måste man stå upp för sin sak och göra motstånd, annars kommer auktoriteten bli starkare i kampen att förgöra rörelser som vågar säga emot.
Inlägg #5: Postat: 2002-04-16 12:59:00
Maria G
Tja, fast polisen bemödade sig inte om att beordra folk att gå. De körde igång sin personalfest med en gång genom att rida rakt in bland oss, piska oss med piskor, bussa hundar på oss, osv.
Och en demonstration utan tillstånd ÄR laglig - tills polisen tre gånger beordrat folk att skingra sig. Polisen teg och lät batongerna tala.
Inlägg #6: Postat: 2002-04-17 02:00:00
Fridolin
Maria G, kan du specificera det lagrum som säger att det behövs tre tillsägelser?
Inlägg #7: Postat: 2002-04-17 02:02:00
Fridolin
Motkraftaren. Men då är du ju själv så blind. Att polisen frihetsberövar någon är ju till följd av t ex våldsamt mostånd eller liknande. Tror du själv på att polariseringen kan brytas med mera våld? Det tror inte jag! Utan våldsamt motstånd behöver polisen inte låsa in er eller slå er med batongerna.
Inlägg #8: Postat: 2002-06-15 20:05:00
Dino Silvera
Fridolin, var god kom ner på jorden tack.
Det var inget våldsamt motstånd från ungdomarnas sida som övernattade i skolan, när de snällt fick lägga sig ner på marken och bli förnedrade. Ej heller från de festande ungdomarna, som inte fick lämna platsen, men polisen lät däremot högervåldsfanatiker med fotbollströjor komma innanför avspärringen för att dessa ville "pucka på vänsterfolk".
Laddar...