Inlägg #1: Postat: 2002-04-11 11:38:00
|
Michael Lundahl |
Åh kom igen din historielöse spoling. Götet 2001 var ingenting mot Ådalen. Går vi ännu längre har vi även i Sverige haft saker som t.ex. häxbränningar. Så vilken "oskuld" är det du snackar om? Har vi någonsin haft någon? Får vi en ny med jämna mellanrum? Dessutom var Hannes ingen "demonstrant". Det är bullshit. Han kanske var det tidigare på dagen. Men fan inte då han blev skjuten.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-04-11 12:23:00
|
Fridolin |
Michael: tänk på att det blir svårt att ta dig på allvar när du blir så engagerad i debatterna. Bra och samtidigt farligt att du drar paralellen till Ådalen. Straffvärdena efter Ådalen är desamma som straffvärdena efter Göteborg. Detta blundar media och vänstern för.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-04-11 16:20:00
|
Lasse |
Fridolin: Michael har jag haft helt omöjligt att ta på allvar sedan jag läste första raden av honom. Eller rättare sagt: jag tror att han menar djupaste allvar, vilket gör honom pinsam och ointressant.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-04-12 04:42:00
|
gustav almestad |
jag syftar inte bara på skottet mot hannes när jag säger att sveriges oskuld är väck. och jag talar inte heller om en verklig oskuld utan den föreställda oskulden hos en stor del av medborgarna. ådalen har dessutom inte något med saken att göra eftersom denna "oskuld" byggts upp under ett gäng senare decennier.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-04-12 05:13:00
|
gustav igen |
och vadå spoling? har du blivit medelålders plus helt plötsligt? jag vet inte ett skit om din ålder men du ser fan inte gammal ut på bilden.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-04-12 09:23:00
|
Michael Lundahl |
Ah jag antar att det besvarar fråga: Du anser att vi för en ny oskuld då och då. Intressant koncept. Var det någon som tog Sveriges oskuld så var det upploppsmakarna.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-04-12 10:48:00
|
Mc G |
Sverige har aldrig haft någon oskuld. Vad gjorde Sverige under andra världskriget? Stödde nazisterna inoficielt och skickade kommunister till arbetsläger. Dessutom är de som "tog" Sveriges oskulden dels polisen, dels anarikisterna som vandaliserade och även om jag förstår varför de gjorde det, gjorde de exakt som borgerligmedia ville och sedan medai, som vid flertalet tillfällen gjorde pinsamma övertramp.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-05-06 21:36:00
|
Jorgo |
Borgerlig media är aldrig en maattstock att haallasig efter. Att media valde att skildra delar av konfrontationen med polisen, beror förstaas paa att de tror sig kunna väcka medborgarna där hemmas avsky, men även om de mot all förmodan skulle ha skrivit om sosse demonstrationerna istället om folk inte skulle ha försvarat sig är detta irrelevant. Om vi inte kan bygga en politik som inte kan staa paa egna ben utan expressen kommer vi aldrig naan vart.
|
|