Den största drogen

Inlägg #1: Postat: 2002-04-01 23:24:00
Stefan Whilde
Skämtet uppfattat, Johan. Men visst är det fascinerande att se hur en drog blir så integrerad i samhället och i folks medvetande att den slutar uppfattas som drog och istället blir inte bara socialt accepterad utan dessutom något som "alla" ska vara beroende av? Mvh Whilde
Inlägg #2: Postat: 2002-04-02 02:10:00
Abel
Likväl är det fascinerande att se hur en annan drog blir så demoniserad i samhället och i folksmedvetande att all kunskap och fakta, vett och reson sätts åt sidan. Istället har moralism och trosuppfattningar tagit över handen och den politik detta yttrar sig i har blivit verklighetsfrämmande till den grad att den tar livet av folk. Vart har vi då kommit som människor kan man ju fråga sig.. Inkvisition, häxjakt - same same.. Fascinerande, minst sagt - och tänk att detta sker år 2002..
Inlägg #3: Postat: 2002-04-02 11:07:00
Johan M
stefan: ja visst. själv har dagligen i sex år, sedan jag slutade pga akuta magproblem&inte ser nån anledning att börja igen nu när jag mår bra, fått förklara att jag inte dricker kaffe, "nej, inte ens en liiiten kopp", och det lustigaste är att samma personer frågar mig gång på gång, de låtsas inte komma ihåg att jag inte dricker den underbara svarta drycken.. tyvärr. egentligen är det väl nån sorts gemenskap vi behöver/söker antar jag.
Inlägg #4: Postat: 2002-04-05 19:33:00
Stefan Whilde
Du ger en underbart dråplig bild av hur det kan vara, Johan. De låtsas inte komma ihåg. Visst är det högklassig komedi? Mvh Whilde
Laddar...