|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-27 16:00:00
|
|
Christer H |
Men snart är det slut på dessa bedrägerier. Alla pappor kan idag enkelt låta DNA-testa huruvida de är pappor. Kostar bara 3900:- hos ett företag i Lund. Åtminstone ett steg mot sexuell jämställdhet! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-27 17:15:00
|
|
A |
Kan vi inte bara konstatera att både män och kvinnor är otrogna och för diskussionen framåt därifrån? Bitter pajkastning om vem som är mest otrogna på värst sätt känns inte så konstruktivt...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-27 17:51:00
|
|
CHrister H |
Åhå, jaså? kritiseras xx mer än xy så är det inte konstruktivt.... jag kontrar, och vidgar diskussionen på ett i mina ögon konstruktivt sätt. Har du själv gökungar i boet, eller vad är ditt problem? Låt andra avgöra om otrohet mot en medmänniska en kort tid, är jämförbart med bedrägeri mot en hel familj livet ut! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-27 18:47:00
|
|
Jag |
Börjar bli väldigt trött på Christer Hs ständiga "påhopp" så fort ngn har en annan åsikt än han... Lägg ner o börja debattera konstruktivt!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-03-27 23:57:00
|
|
Bättan |
"7 av alla barn" låter grymt luddigt i mina öron.
Skänker en stilla tanke åt alla barn som inte har minsta aning alls om vem deras pappa är.
Tvivlar dessutom på att Christer har en konstruktiv tanke i sitt huvud.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-03-28 14:25:00
|
|
Christer H |
Vem hoppar på vem här? Mina 7 plockade jag ur minnet. Efter några sökningar på nätet, fann jag siffror på allt mellan 10-30 fel vid olika undersökningar av registrerade faderskap! Tex. "Sussman and Schatkin, Journal of the American Medical Association, Vol. 164, No. 3, page 249." som rapporterar 18! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-03-28 14:33:00
|
|
CH |
Du, "Jag", vad är en konstruktiv debatt? Är det inte att sakligt underbyggda argument möts med lika pålästa motargument i en respektfull ton? Vilka här argumenterar på detta sätt? Inte är det du och Bättan iaf. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-03-29 19:57:00
|
|
Christer H |
Kul Christer att Du dragit igång en rejäl debatt omkring min artikel. Jag får en konstig känsla, när jag läser Dina kommentarer och Ditt sätt att uttrycka Dig, att jag vet vem Du är. Den som gav mig tipset och adressen till Sourze heter nämligen Christer H. Därför tänker jag inte kommentera Dina inlägg, jag bara småler...Med vänlig hälsning, Christina :o
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-03-30 23:59:00
|
|
JJ |
Faktiskt är det sant som CH skriver att en del män tror sig vara pappa tilll barn dom inte är pappa till. Jag tror dock det var vanligare före den fria aborten. Ibland kan det "falska faderskapét" uppdagas när det ska tas prov ang ärftlighet av sjukdom osv. Men sjukhuspersonal brukar hålla käft om dom i prover har förstått att den man som tror sig vara pappa till ett barn bevisligen inte är det blodgrupperingsprov osv. Men nu finns ju DNA vilket ju är helt säkert.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-04-04 16:38:00
|
|
Christina Olsson |
Sorry, Christina, vi känner nog inte varann. Eller kanske är det så att vi bägge är splitted personalities of the same mind? Vem vet? Eller så kanske jag egentligen heter Knutte.......;- Mvh CH
|
| |