Robinson-Emma kränker mänskligheten

Inlägg #1: Postat: 2002-03-25 19:32:00
Lasse Franck
Som sagt så sändes det här inslaget inte i ett program som ägnar sig åt journalistik. Det var ett underhållningsprogram. Vad man betraktar som underhållande är nog väldigt subjektivt.
Alltså: Det här är inte den nya journalistiken. Och etiken är väl den att som KÄND bimbo får man tåla att stenas bildligt. Det är allmänt bekant att kändisar får tåla mer än vanliga människor. Gör man anspråk på att vara en förebild får man faktiskt visa att man är värd att vara en sådan, tycker jag.
Inlägg #2: Postat: 2002-03-25 21:23:00
AMN
jag tycker inte att någon "stenade" robinson-emma. hon stenade sig själv. de provocerade bara henne till det.
Inlägg #3: Postat: 2002-03-26 00:33:00
Stolt vänsterpartist
jag har emma som förebild, inte bara för att hon har ett snyggt namn. hon kanske inte har världens mest utvecklade historiekunskaper men hon vågar stå för den hon är. hon sitter inte och skäms för att hon har varit så, enligt alla andra, dum, att köpa sig ett par bröst. För min del får ni förlöjliga emma hur mycket ni vill, hon kan få operera in mer silikon ifall hon känner för det, hon kan få lobotomera sig, hon kan få ta ut silikonet och bli skitfet. I dont care.
Inlägg #4: Postat: 2002-03-26 00:34:00
Fortfarande stolt vänsterpartist
oj glömde skriva att hon har visat att hon är värd att vara en förebild, genom att stå för den hon är.
Inlägg #5: Postat: 2002-03-26 01:51:00
...
moget inlägg
Inlägg #6: Postat: 2002-03-27 10:02:00
Kalle
Precis, Lasse. Inslaget sändes inte i ett program som ägnar sig åt journalistik. Men "intervjun" gjordes med den förespeglingen. Hur känns det i yrkassjälen när "hedern" hos din egen yrkeskår utnyttjas för att dra ner en människa i skiten offentligt? Läser en bok just nu där en person blir tillfrågad om en intervju, och svarar med "Du är ju reporter! Varför skulle jag lita på dig?" Tänk lite på konsekvenserna för ditt eget yrke.
Inlägg #7: Postat: 2002-03-27 11:45:00
Lasse
Se ovan.
Laddar...