|
Inlägg #1: Postat: 2002-03-18 22:50:00
|
|
Sascha |
Det verkar också som om många glömmer att eget narkotikabruk var lagligt fram till 88. Avkriminalisering handlar alltså om att återgå till hur det var då. Jag har svårt att förstå varför det väcker så starka känslor särskilt då vi har representanter i riksdagen som arbetar för samma sak.
Jag lämnar den här diskussionen nu. Läs gärna:
Länk: bra.se
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-03-19 08:44:00
|
|
Gustaf |
Sascha det där var bland det absolut dummast jag har läst på sourze då även inräknat astons inlägg om Nord korea. Att likställa "intolerans" mot knarkare med invandrares och homosexuellas situation..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-03-19 11:50:00
|
|
Abel |
Intoleransen bottnar tveklöst i samma patologiska mentalitet - oavsett om den riktas mot invandrare, homosexuella eller "knarkare".. menar du även att den intolerans som riktas mot judar inte kan likställas den som riktas mot afrikaner pga att de inte har samma hudfärg och kulturella bakgrund?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-03-19 12:12:00
|
|
Abel |
För att rikta kritik mot Saschas påstående att eget bruk var lagligt fram till 88. Jag är av en annan åsikt, då ett eget bruk förutsätter innehav utöver den själva konsumptionen. Innehav för eget bruk var redan kriminaliserat när själva konsumptionen kriminaliserades 88.
|
| |