Valt inlägg:
Ohoj kapten Teddy på SOURZEFORUM!
Nasettin låter konstigt. Nasreddin eller Nasrettin är ursprungsnamnet, men det är möjligt att ett r fallit bort bland en del turkar.
Friska tag på din sjö, men du kanske är van med lite av nödvändighet diktatoriska tag också om manskapet och kvinnskapet ska tampas med ett ”lekfullt” eller ”förbannat” hav? Kanske svårt att lägga av den mentaliteten på landbacken? : Mina äventyr har mest utspelat sig på landbacken, med undantag av lumparresornas ölfyllda färjeresor mellan Nynäshamn och Gotland, där inte alltid ölen stannade kvar i magen. :
Jaså ni blev bortmotade av Moa! Jo, hon hade nog det inte så lätt i sitt liv och behövde kanske avreagera sig ibland. Men för de utsatta kan det vara ett adelsmärke att ha blivit utskälld av stora konstnärer. Se bara på Ingmar Bergman. Helge Skoog stoltserar fortfarande med att han hade någon kontrovers med Den Store Giganten. Själv fick jag motta skäll och en bister uppsyn från den gamle skådisen och flickidolen ”Flickornas Fant”, George Fant, i pyamas när jag kom sent med hans morgontidning till hans dörr i Råsunda. :
Moa är intressant för mig för att hon tar upp soldaters liv i Östergötland, som jag kan jämföra med mina soldatsläktingar i samma landskap. Harrys litterära ådra spänner ju över ett vidare universum från mikro- till makrokosmos med Aniara som var före sin tid och är ständigt aktuell.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?