Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Xman 78 Ja den där maskinen är helt otrolig - vilket maskineri! Undrar om den gjorts eller om det är en animation? Bara att konstruera en sådan sak med alla styrfunktioner är ju ett veritabelt mästerstycke inte bara av en musiker utan av ett helt koppel ingenjörer, rörmokare, pingisspelare, fläkt och damsugarexperter - men en som inte behövs är dirigenten. Men vad säjs om detta - http://www.youtube.com/watch?vl0XdDKwFe3k Hittade den där musikmaskinen fanns på tuben. Fanns fler av detta gäng och den där Blueman Group som väl många fått tillfälle att uppleva. Ett gäng karlar som under totalt allvar spelar de mest fantastiska stycken på avloppsrör, slangar Jag var till Pingstkyrkan lite då och då förr om åren och såg slagverare från hela världen - en liten japanska - Keiko Abe som spelade på en xylofom som väl nästan va sex meter lång - hon fick springa minst en kilometer för att kunna spela det musikverket hon framförde som gästmusiker tillsammans med Kromata. I stokholm är det just pingstkyrkan i wasastaden som kan erbjuda den bästa akustiken för slagverk. Själv har jag spelat på en fantastisk bronsskulptur som en gång var plaserad på medborgaplatsen - "Fjärilen" kallade vi den och den kunde fås att sjunga och dess toner kunde höras över hela torget då inte trafiken var för tät. Slussen har en annan musikalisk attraktion för spontant oblyga sångare och musikanter. Det är ett paraboliskt tak där må toner kan bli stora - undrar om den blir kvar efter rivningen - dom två ställena "medis" och "slussen" och några andra valv i stan var roliga mål för mej och mina ungar då vi gjorde våra statsutflykter - numera flyger dom själva där och hittar än mer fantastiska äventyr - det händer ibland att dom släpar med mej då dom funnit något extra spännande.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?