Valt inlägg:
#16:
Inga problem så långt Lennart - alla kan vi härskna till i bland, den största missen var ju trots allt min.
Apropå Gamla stan och Klara så råkar det vara så att min farsa hade en rivningsfirma på den tiden Klara föll och han var synnerligen delaktig i den saneringen. Han ville även ta sej ann Gamlastan för att göra en ännu större skidbacke i Högdalen, vilket jag ivrigt motsatte mej funkishusen till trots.
Gamlastan hör till min ungdoms mer positiva platser varifrån mitt liv gjort allehanda krumsprång både i kärlekens och äventyrens tecken - bland annat min första resa till just Istanbull som utgick från Själagårdsgatan. Tåg var transportmedlet på den tiden och det tog te dygn till Istanbull - därifrån liftade jag med en koltramp till Bandirma - hemvägen sedan gick genom Ungerns Budapest, Wiena Munick och slutligen hem över Årstabron där vårdoftena från Tanto talade om att jag åter kommit hem.
Och nej - jag applåderar inga höghus - men jag har inget emot att viss sanering av alltför nedgångna områden som det kostar mer än det smakar att få beboeliga.
Den där kantiga barren på Stockholmen kan absolut bostadslösa flytta in, och kungahuset snarast avpollettera sej själva nu när påven till och med föregått med bra exempel.
Att AK-partiet "förlorade en hel del makt" betyder inte att dom förlorade valet, men fick betydligt mindre majoritet än vad som förväntades.
Och visst - min jämförelse med KD vid makten i Sverige haltar en aning - det jag syftar på är det olyckliga i om religiösa i Turkiets fall islamistiska krafter får styrande majoritet. Och där är Egypten ett bättre exempel.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?