Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Sorry Aspen, 11,12,13, nu har jag ådragit mej din ilska ordentligt ser jag :- Nej då - du kan vara lugn - i inlägg nr 2 fanns inget som var ”ganska lustigt”, nej då - det skulle stå en trea där och inte en tvåa, men ingen skada skedd då ju din irritation utlöst en hel tsunami av kreativa infall som världen hade gått miste om utan min lilla tangentmiss. I 12 uttrycker du din glädje över att jag i min vidsynthet ser stockholms gamla stad som en tillgång värd att bevara - bara tyvärr att den redan är sönderbyggd på sina håll - värst är väl ett stort fult slott där på kanten, men även inne bland gränderna har det staplat upp en massa funkis och andra konstigheter. AK-partiet förlorade vid senaste valet en hel del makt - men det är främst islamiseringen som jag önskar att turkarna skulle väja för. Militären har länge hållit islamska krafter på mattan, men nu verkar dom vika sej allt mer - inte för att jag vanligen tycker så mycket om militärer - men även dom är på gott och ont. Det onda i detta fall är väl främst deras hårdföra linje mot landets minoritetsgrupper med då kurderna som särskild måltavla. Men tänk dej krisdemokraternas maktscenario om dom skulle vinna mark här - det skulle,,, ja kan du tänka dej något mer idiologilöst, inkrökt och fladdrigt - rigid konservatism förklädd till borgerlig fromhet, könsnormativ lagstiftning skulle fixera mental förväntan på exteriör könstillhörighet, kärnfamiljen som de facto spelat ut sin roll i dagens samhälle skulle upphöjas till dygd trots att det är bevisat att denna traditionella institution är mer till skada än nytta då de mänskliga konstellationerna inte stämmer - vilket snarare är regel än undantag. Ja du Aspen, mycket vore vunnet om religiösa maktambitioner kunde hållas helt och hundraprocentigt från politiken.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?