Valt inlägg:
Lasse 33
Frågorna du undrar om VI/ i detta fall jag ville ha svar på
är således;
Anser du att judeutrotningen* som hände under andra världskriget är en historisk händelse, som det är legitimt att forska om, diskutera och revidera på samma sätt som vi gör med andra historiska händelser?
MITT SVAR - JA. Ja därför att människan har en historiskt sett väldokumenterad förmåga att så snart hom kan försköna eller förfalska sanningen - en sanning som det oftast är nödvändigt att skrapa fram så snart som möjligt om vi nu vill veta den verkliga sanningen och inte bara hålla till godo med förfalskningen.
FRÅGA;
Om svaret är ja på den frågan: Hur kommer det sig då att många av de som gjort så, dömts till fängelsestraff i flera länder i Västvärlden?
MITT SVAR;
De som innehar makten i våra samhällen är rädda för sanningen, och vill därför strypa allt som kan ifrågasätta en sanning som kan sätta dom själva i dålig dager.
FRÅGA; Känner du till om det finns några andra historiska händelser i vår tid där folk fängslats för att de har en annan uppfattning än den gängse?
MITT SVAR;
Jag känner bara till att så kallade "Visel blower" emellanåt råkar ut för förvisning och oetisk behandling, men direkt fängelse har jag inte hört talas om.
Om nu Åsa Linderborg skulle vara "yttrandefrihetsfundamentalist" borde hon inte anse att åsikter skall kunna bestraffas! Åsikter som inte underbyggs av den faktiska sanningen kan endast ändras genom att den verkliga sanningen synliggörs - alltså ett grannlaga forskningspedagogiskt ansvar som borde få allt nödvändigt stöd för sin uppgift.
I samband med det sistnämnda har jag en fråga - är det någon som tror att det i denna förljugna värld tror att den verkliga sanningen allmänt sett är önskvärd eller i synnerhet av den exekutiva makten som har det många gånger visat sej med sina giriga labbar gräver i allehanda syltburkar vars etiketter skrivits med miljontals lidande människors blod.
*Nu var det ju knappast bara judar som utrotades - något som oftast kommer i skymundan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?