Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Hej på dej själv Lasse Wilhelmson Att jag inte sett till dej på länge här på Sourze har jag faktiskt funderat lite på - du var ju rätt aktiv här ett tag. Har ju själv varit lite smått sporadisk då jag varit på resande fot en del, men att din frånvaro skulle bero på någon sorts banlysning anade jag inte. Det känns faktiskt inte bra - då ju din medverkan här åtminstonne av mej uppfattades som mycket seriös och resonerande - även om vi inte alltid förfäktade samma mening. Den där kommittén mot antisemitism SKMA som angripit Sourze på grund av dej och sourze därför avböjt din medverkan här förefaller ha en repressiv makt som inte hör hemma i en demokrati med yttrande och tankefrihet. Nu vet jag ju att någon sådan demokrati inte råder i detta land, men det irriterar dock i lika hög grad att påminnas om det. Vad har sourze för moral egentligen? Hur kan denna nättidning gå med på sådant - vad är det för värden i fråga om yttrandefrihet och öppen debatt som den står upp för då en sådan organisation som SKMA kan förmå sourze utan att anföra konkret kritik mot ditt skrivande att utesluta dej? Dessa frågor bör sourze ledning svara på direkt!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?