Valt inlägg:
Bizon du har ett rätt resonemang och man kan ju tänka till vad lätt det är att använda sina grå celler på rätt sätt om viljan finns.
Har man ett inrotat "vi och dem tänkande" är man inte helt sund med sina åsikter och då är det lätt att hamna in i ett hänsynslöst resonemang som kan gränsa till fanatism.
Jag skulle inte orka med att hata och förakta någon enskild person, så min kritik mot kommunism är baserat på upplysning och inte hat och förrakt mot person, även om en del skulle vilja ha det till detta, men det är inte sant.
Att bli förbannad på någon som sprider irrläror mot bättre vetande har man rätt till, för den som kommer med uppenbart skitsnack för att splittra och söndra allt vad logik heter, är en garanterat omogen person som inte har fått lära sig att veta hut!
Det finns inte någon lag på att vi måste älska varandra och inte heller att man ska förakta sina medmänniskor.
Därför ska man inte anklaga någon för att vara rasist, nazist eller främlingsfientlig den som gör det, är själv fientligt inställd mot sin nästa och ska ses som icke trovärdig och får se sig att tillhöra flocken av Hyenor!
Nu begär jag inte att ingen ska kritisera någon som anser för att ha fått något om bakfoten, självklart ska man påpeka vad felet ligger i med deras inte hållbara påståenden, men det bör göras på ett värdigt sätt utan spott och spe!
Och emedan jag ändå håller att predika förhållningsorder, sluta med att misstänkliggöra varandra för att man har skilda politiska åsikter, ingen ska stämplas för att vara en sämre människa för att deras politiska ställningstagande inte passar oss.
Låt nazisten komma till tals och belägg inte honom med en massa fördomar, ge honom chansen att förklara sig, varför han tror att nazistisk ideologi är den bästa av alla befintliga ideologier.
Vi är inte särskilt förtjusta i Islams ideologi med nazistiska förtecken, att Araber är det mest suveräna folkslaget i vår värld!
Men likadant här, ge dem en chans att förklara sig!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?