Rapportera inlägg

Valt inlägg:

X-man 24 Hörde häromdan en intressant tanke om att gängmentaliteten - detta att ungdomar drar runt på stan i grupper där medlemmarna får en viss trygghet av varandra har uppstått som en följd av dagisuppfostran. Visserligen inte otroligt, men har inte ungar alltid flockat sej i mer eller mindre köns- och ålders-segregerade grupper? Den där tvåsamhetsideologin som förstört livet för både pojkar och flickor, men vad jag förstår i än högre grad för flickor där bästisproblematikens svartsjuka ägandebesvikelser förorsakat månget nervöst sammanbrott är ju ganska väldokumenterat - våra kära damer sviker inte bara män på löpande band utan även varandra. Frågar du mej så anar jag att det är ett djupt liggande honligt instinktsbetende vars syfte är att få tillgång till den bästa genetiska förutsättningen för sin avkomma. Det förklarar till en del den visserligen ologiska och förnuftsvidriga kvinnliga benägenheten att välja de värsta makt och statusinnehavarna för sin parning - trots fara för sitt eget liv. Begrepp som "att sova med fienden" - och "ockupanthora" kommer ur sådana erfarenheter. Boken "Kvinnor som slår följe med vargar" handlar även om dylika konstellationer. Kände en så kallad tyskhora en gång - hon är död nu, född i danmark alltså danska, men hade olägenheten att kära ner sej i en tysk soldat - en ockupant, och jag kan säja att hon inte stod högt i kurs hos sina landsmän - hon och min gamle vän som inte stod så högt i kurs han heller då han ägnat sej åt att smuggla judar över sundet emigrerade till sverige där dom sammanlevde tills döden skiljde dom åt - och nu är båda borta. Hennes son som blev frukten av kärleken till den tyska soldaten emigrerade till tyskland och slöt därmed cirkeln med ett danskt gentillskott till den tyska demografin. Jo du X - livet gör sina piruetter - mest som raffinerad djävlighet skulle jag påstå om du frågar mej...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?