Valt inlägg:
Varje individ i vuxen ålder har säkert sin uppfattning om politik, men vad endast få klarar utav, tydligt och klart uppfattat, av vän som fiende att hava den personliga åsikten om "vilken sorts politik skulle vi hava så att alla blir nöjda och glada"-
Det heter bland de politiska partierna att vi driver en sund demokratisk politik, men det kan ju inte stämma, för i så fall behövdes bara ett enda parti-
Ljuger partierna inför väljarna, ja otroligt nog så ljuger de mer än de kan försvara för att vara sant! Och jag som så gärna vill vara politiskt korrekt "ljuger de" så är jag ju bränd som lögnare.
Jag som hjälpt till att delvis sprida deras PK budskap och kanske gjort mig skyldig till att fördöma ärliga människor, som valt att stå utanför det politiskt korrekta. Vanliga människor som har personliga åsikter om både det ena och det andra och tyckt att vi kan inte fortsätta med den regimpolitik som gör att människor råkar illa ut både fysiskt som psykiskt? Är det så att vi inte har så mycket gemensamt med våra folkvalda partier, utan egentlig innerst inne så skulle vi vilja ändra på mycket i samhället "som vi tycker är fel" men vågar inte tala ur skägget i rädslan för att gå emot vad en majoritet av folket anser? Är svenska folket ögontjänare för att hålla skenet öppet för att vara en hygglig person?
Det här skrivna är värd en diskussion om som kan skapa en saklig debatt där alla får säga sitt, utan invektiv, vad tycker du som ska fortsätta att leva under rådande förhållande och ifrågasätta "finns demokrati och rättvisa" och hur kan vi skapa den?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?