Valt inlägg:
Jo Angus 11 jag förstår vart du vill komma - och sant är att vi båda balanserar i var sin av tillvarons vågskålar och likväl som jag kan föreställa mej att din optimism vacklar ibland så griper jag efter hoppets lilla halmstrå emellanåt.
Vi är just varken mer eller mindre än människor.
Mina skulpturer som jag kallar "Kärleksfolket" hör till min mer lyckligt optimistiska produktion - men bland mina målningar som också gjorts på det temat finns även en hel del realism som inte uttrycker mycket till hopp, men även om det ofta inte känns så relevant så smyger det dej in lite hopp ibland även i mina mest hopplösa bilder.
Jag stälde ut en målning på Mossebackes "käggelbana" under de årliga "Vaginadagarna". Den målningen drabbade betraktaren efter en stund då förståelsen av motivet långsamt klarnade, flyttade "skriet" in i betraktarens medvetande.
Dock, rik på min konst har aldrig min ambition varit. Men då jag gjort offentliga skulpturer som "Krambjörnen" på Skansen och "Björnmor vakar över sina små" som ligger uppe i entrèn till Fulufjällets nationalpark så har jag fått betalt för mitt arbete baserat på min uppfattning om vad mitt arbete varit värt.
Annars kan jag ju avslöja att det mesta av mitt konstnärskap varit ideellt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?