Valt inlägg:
Repeterar:
Tack för dina vänliga ord Angus - och din hoppfulla kram möter jag om så endast med resterna av mitt hopp.
Du förstår nog även att min pessimism inte utesluter hjälpsamhet eller små medmänskliga möten även i min eroderande värld.
Jag vet att jag lämnar en svallvåg av mänsklig värme efter mej var jag går - den består av medkänsla med mina olycksbröder och systrar då jag vet vad vi har att gå igenom och att manfallet kommer att bli stort.
Jag har precis som du trott på en mänsklighet på väg att förändras till det bättre, men jag anade inte då att det måste bli så mycket sämre innan resterna av vårt släkte tvingas till reflektion över livets villkor - tyvärr ser jag inte heller då att mänskligheten kommer att välja en bättre väg.
Den mänskliga förträngningsförmågan är för effektiv för det.
På ett sätt känns det ytterst förmätet att vi som trots allt inte drabbats så hårt ska ta oss rätten att föra optimismens flagg - vad säjer alla lemlästade kadaver som ruttnar på jorden om vår brist på skam då vi försöker stärka vårt eget mod under falska baner med i praktiken om än välmenande men tomma ord?
Nja - jag glömde - dom har ingen talan längre - många var ju dessutom så små att dom ännu inte lärt sej mer än att jollra, inte ens att gå.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?