Valt inlägg:
5
JA MISSTOLKAD VILL VI JU INTE BLI - men i tider av könskamp är det nog särskilt viktigt att vara klar över vilket intryck man vill åstadkomma med det man skriver och då särskilt då det gäller skilsmässor och vilken av parterna som där framställs som den onde och/eller den gode.
Som jag antar att du vet så har det under en ganska lång tid nu varit mycket fokus på frånvarande pappor som inte har något till övers för sina barn då äktenskapet tagit slut - eller misshandlande män/pappor, kontrollerande och svartsjuka män som hotar den före dette och sina barn flera år efter skilsmässan m.m.
Allt givetvis illa då det händer, men detta har närapå blivit den enda bilden - det är därför jag ser det som påkallat att vara extra tydlig då dylika fenomen ska visas upp.
Är det autentiskt så kan man inte göra annat än att skriva som det varit - men med dina tankegångar tror jag att en neutralare könsgestaltning hade gjort dina intentioner större rättvisa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?