Rapportera inlägg

Valt inlägg:

52 Du orkar inte mycket du Jocke, men att hålla på och gaffla verkar du kunna lägga ner en hel del energi på. Huruvida du ska exemplifiera "folk" i din rekommendation om debatteknik för mej att följa må ditt ego förvisso ha rätt att önska, men i debatter bör nog respekten för meddebattörer ligga på en betydligt högre nivå än vad du numera presterar. Vad har hänt med dej Jocke? Jag börjar bli orolig för ditt tillstånd - du har väl inte tappat stinget? Inte nog med att du inte orkar sätta dej in i det du replikerar på, du låter dej även imponeras av det - vilket precis som i tidigare repliker från dej på senare tid tillkännager en besvärande förvirring från din sida. I båda fallen bör grundförutsättningen vara att ha förstått vad som avhandlats om du alls ska nämna något om detta innehåll - och alltså till råga på detta menar du att jag ska lära mej debattera. Svarssjukt menar du dessutom att folk ska välja ditt sällskap framför andras om jag nu tolkat dej rätt? Är inte det lite väl inbilskt? Vilka kvaliteter menar du att du har som gör andra människor ointressanta att föra diskussioner med? Vad du sedan anser att "religion" är, må ju stå för dej - rätt eller fel kan du inte heller uttala dej om då inget facit finns - inte heller huruvida dylikt är "nödvändigt" - det vi däremot kan konstatera är att det varit en ingrediens i mänsklig utveckling. Du nämner att du är en studerad karl - minsann på "universitetsnivå" - jo men vad har dina ansträngningar då fört med sej? Knappast att din arrogansnivå minskat, inte heller att dina insikter kommit till någon mindre rigid uppfattning om att kunskapen även i dina ämnen utvecklats sedan du tog dina betyg - vilket jag kanske felaktigt antar då ju alla som studerat på universitetsnivå inte orkat sej ända fram till slutpoängen. Inom antropologin till exempel har mycket hänt sedan din tid och namn som en gång varit i ropet har fallit platt på grund av både olämpliga forskningsmetoder och falska resultat - inte minst inom genusvetenskapen har detta varit ett aber som gör att man måste vara kritisk mot både sina och andras gamla meriter. Citat//Klart slut i frågan för mig!//sc Jocke, tillåt mej småle - gav jag dej inte en hint om att du kunde ha stått för det uttalandet redan i föregående inlägg - alltså inte nog med att du inte orkar läsa det andra skriver innan du kommenterar - du vet tydligen inte vad du själv skriver, eller möjligen ser det som så intetsägande att du inte bryr dej om vad det betyder. Har jag sagt att jag inte ämnar kommentera mer i en fråga då det som sagts givit tillräcklig information så står jag för det - inte för att jag begär av dej att du ska kunna leva upp till sådana nivåer, men du kan ju i alla fall överväga saken.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?