Valt inlägg:
#74 Bizon Helt rätt, ingen skulle hålla något parti om ryggen, om så skedde fick politikerna skärpa sig ordentligt för att vara svenska folket till lags. Och en sak är säker, opinionssiffrorna skulle se helt annorlunda ut. Och framför allt folk skulle bli mer politiskt intresserad och genom detta mycket kunnigare tror jag? Det är inte helt säkert att S och M skulle vara de ledande partierna? Jag tror om så skulle vara fallet att folk röstade på det bästa partiet och hade gjort så de senaste 30 åren, så tror jag att vi hade haft max fem partier i riksdagen och det är inte ens säkert att dessa fem hade varit de gamla vanliga, kanske tre av dem hade varit helt nya partier? Och med den anledningen så blev de politiska partierna tvungna att ständigt skaffa sig nya väljare varje valår och blev tvingade att presenterade en sund politik och inte som nu. De vet att de har sina trogna väljare och de bryr sig mycket lite om den politik deras parti för som bekant. Här har vi då Sd med en stor favör, folk vet nästan exakt vilken politik Sd för och kommer att fortsätta med och deras politik är för många Sveriges enda hopp som de själva säger? Vi får väl se hur det blir med den saken, än så länge är de ett för litet parti" för att ha så mycket att säga till om.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?