Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Harmoni 53 Ja men att satansverserna är borttagna ur den översatta koranen kan man ju även tolka som ett gott tecken - jag har den bara komplett på persiska. Men det finns förståss falanger inom alla religioner som är mer eller mindre hårdföra och fundamentalistiska. Det tog tid innan den nya bibeln på svenska fick en godkänd språkdräkt och det är många som inte gillar den. Man måste liksom ha lite förståelse för religiösa människor - dom har ofta i sitt bakhuvud ett inbillat hot om evig fördömelse. Man måste förstå att det i deras primitiva underkastelsetänkande ligger en rädsla för vad en så pass lynnig gud kan ta sej för med folk som sätter sej upp mot dennes vilja och bud. De flesta i dag kristet religiösa är något äldre och har ett betydligt mer auktoritativ underkastelseförhållande till sin religion och gud, till skillnad från de flesta ungdomar som har en mer realistisk syn på gudomligheterna - typ sådana man kan både ha och mista, men så länge läget är som det är i livet och ingen gud satt ner sin fot i helvetet så finns ju inget att förhålla sej till. Själv ser jag nog det på det viset - visar sej en gud kapabel att omöjliggöra alla onda handlingar och gör det så skulle jag rent av bli lycklig - kanske skulle jag ha en fråga - varför inte detta gjorts förr? Men troligen skulle jag om det bara skedde kunna förlåta att dessa livets olägenheter en gång kommit till - jag tänker mej att en gud nog också måste få en chans att mogna. Det är ett visst aber med islam - just detta att det är en så utpräglat medeltida religion som förändrats väldigt lite genom århundradena - det mest utmärkande nu är väl att den fått moderna och högeffektiva vapen att bekämpa varandra med. Sedan måste man även vara klar över att många av islms problem är underblåsta av västs intressen i både olja och strategi. Att Islam skulle sprida någon sorts kärleksbudskap finna det inget som tyder på - visserligen menar man generellt att det är fel att döda guds verk dvs. andra varelser - men det finns så måna orsaker för undantag att den idén i princip är undanröjd - du kanske läste verserna jag visade? Islam är en religion, basen är en maktstrategi för att åstadkomma mänsklig samverkan i erövringskrig och stöd för dessa. Företeelsen växte sej stark ända in i europa, men stoppades till slut av spanjorerna - nu har den nått längre, fast med en annan ickeväpnad strategi - svårare att bekämpa då bevekelsegrunden för invasionen är skydd av krigsoffer, religionsfrihet och den politiskt erkända folkförflyttningen från överbefolkade regioner till glesbygd - och från okreativa regioner utan försörjningsmöjlighet till industriintenciva områden med hygglig försörjningskapacitet av improduktiva folkpillror. Notera den versen där skatt är nämnd ""Striden mot dem, som ej tror på Gud och den yttersta dagen, ej helighålla vad Gud och hans apostel förklarat heligt och ej bekännat sanningens religion, dem, som fått skriften,nämligen, tills de villigt giva skatt och ödmjuka sig!"" Synen på otrogenhet inbegriper alla som inte är muslimer - det är dessa "VI" som ska bekämpas tills vi "villigt giva skatt" - vapnen för att åstadkomma detta behöver ju inte vara kulor och krut - det kan även bestå i att utnyttja vår godtrohet, blödighet och rädsla - vem finner inte det fullt naturligt att hålla sej i skinnet då den islamska massans raseri över några teckningar lämnar ett tungt hot om vidare massakrer varhelst deras fatwor drabbar - och då är vi långt utanför muslimskt territorium.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?