Valt inlägg:
Harmoni 58 Maktkyrkorna förr har sjkadat mnskligheten perhört mycket. Men numera är det svårt att se övergrepp från även de stora kyrkorna. Mwn vi var sexövergreppen i Katolska Kyrkan som kusliga exempel i nutid.Jag klev ur sv kyrkan samma månad som jag blev myndig,för jag tyckte att statskyrkan mest sysslat med förföljelse av dem som bäst behövde hjälp. Samt okritiskt slickade kungar o andra makthavare. /Min maktlösa frikyrka var oerhört verksam från starten med att bygga upp demokratin på alla nivåedr från ca 1880 rtalet. I klar motsättning till statskyrka,militär, kungahus osv./ Mina ungdomsidoler var folk som for i väg till Kongo i hundratal o byggde upp skola och sjukvård, mönsterjordbruk m.m/ Utfattiga småbönder o arbetare samlade pengar till detta./ EN faster Hilda for år 1900 till Ostturkestan o drog i gång liknande verksamhet. Där träffade Sven Hedin på henne....
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?