Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jocke: Universum har ingen demokratisk ordning, och vi är så obetydliga i jämförelse med den minsta himlakroppen där ute att det inte går att förstå. Jag förstår att detta kan kännas övermäktigt och att man flyr in i något som är fördummande. Odemokratiskt att anfalla religion? Sedan när är religion demokratiskt? Sedan när har du! haft något att säga till om i hur en tillbedjan fungerar? Sedan när har du någonsin haft något att säga till om hur bibeln tolkas av präster? Demokrati betyder folkstyre, och det är något som all religion saknar i sina fundament. Vetenskap å sin sida har en mer ödmjuk syn på saken: Har du bevis för det genom teoretiska och praktiska experiment? Okej, då är det sanning. Tills det att vi har en bättre förklaring på ett fenomen. Och dessutom så verkar ju majoriteten av Svenskarna vara emot demokrati ändå? Alla demonstrationer och dylikt mot ett visst politiskt parti..? Jag stöder dom inte, men jag respekterar var 20:e människa i Sverigedom som röstade på detta parti. Big bang är ologiskt för att vi inte har lyckats förstå det ännu. Men å andra sidan är det inte helt och hållet bevisat att Big Bang ligger bakom universums uppkomst, vilket är något som vetenskapen erkänner. Men i skrivande stund är det fortfarande BBT som är mest sannolik. Och man skall veta att universum inte behöver ta med lilla människans förståelse i beräkningen om sin uppkomst och utveckling. Bibeln å sin sida förkastar logik, ifrågasättande, individualitet och allt som gör en människa intressant. Vilket i sin tur är väldigt logiskt, för hur skall du annars kunna lura, styra och kontrollera alla som kanske tror på detta nonsens? Om dessa skulle vara så nära sitt fulla potential som människor som bara är möjligt, d.v.s?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?