Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jocke 17 Min vän - jag förstår att du frågar, men du får försöka se det så här - det finns människor som ser längre och djupare än andra människor - inte för att dom är varken bättre eller sämre, men därför att dom inte drabbats av den annars ganska vanliga förståndsbegränsande indoktrineringen som blivit nästan var och varannan persons lott - vill du ställa fler frågor är du välkommen att göra det :- Paradiset Jocke är inget annat än en ordsymbol för okunnigheten - och fördrivningen därifrån är ett litterärt grepp för att beskriva uppbrottet för den mänskliga primaten då hon lämnar det vegeterande tanklösa stadiet och träder in i det reflekterande. Tror det var i filmen 2001 som detta genombrott symboliserades av att våra förfäder övergick från att vara bytesdjur till att bli predatorer. Alltså en primat med makt och kunskap att döda och/eller försvara sej. Ja och det helvete som detta fört med sej har ju även dy en viss kännedom om har jag läst i dina inlägg. Ja varför skulle vissa religioner förneka ett och annat faktum? - Se det såhär Jocke - religioner bygger generellt sin existens på just förnekanden - de förnekar till exempel att de gudar eller den gud de flesta föreställer sej aldrig har visat sej, aldrig har talat personligen till människorna annat än genom antaganden att diverse talesmän vanligen män talar i guds ställe knackar ut stentavlor m.m. Jo detta beror på att religionerna behöver hörsägner för sitt uppbyggande då det inget annat finn att tillgå - och just detta att vi alls diskuterar religion hänger samman med att det är det billigaste sättet att hantera flockmänniskan som resurs - det har alltid funnits maktmänniskor - precis som det hos övriga flockdjur finns ledartyper som in till döden kan slåss för den positionen så är det samma sak för oss. Forts.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?