Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#5 Fredrik Lagerblad det var intressant läsning, alla dessa stycken som väckte gamla minnen hos mig och främst om religionen. Jag har mött den ena lustigkurren efter den andra som ägt en djup tro, jag har gått i Kyrkan och Missionshus där jag började att gapskratta när jag skulle bli frälst, så av detta blev intet. Jag har en bekant i 40 års åldern som är djupt troende och Gud har sagt till honom att han ska gå ut på fältet och frälsa människorna, du förstår att det är svårt för mig att hålla masken, utan att undra över hur det är ställt i hans huvud och får en känsla av att nu är det Schizofreni på gång hos honom och då ska man tala varligt, vilket jag också gjorde. Men så kommer droppen... I Florida var det en snubbe som påstod att han kunde väcka döda till liv och hur han fick förlamade att bli friska m.m och vad gör denna bekant han åker till Florida för att få en ny arm, den arm han har är delvis förtvinad så att hans hand ser delvis ut som en klo. Nå, fick han en ny arm? Nej, givetvis inte och skyllde på att han själv var inte i rätt tillstånd och därför misslyckades det med hans arm, men han hjälpte andra att hela dem, som han var så stolt över och nu hade bevis att han fått gåvan av gud? Eller det här med Pingstvännerna jag tog kontakt med dem och fick kalla handen och fick svaret, om du inte är med oss är du vår fiende, sedan talade jag om för karln jag pratade med, att jag hade en släkting som var Pastor i deras kyrka, då hette jag käre bror helt plötsligt, tala om skrymtaren i Templet!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?