Valt inlägg:
Filosofen Descartes gjorde en intressant liknelse apropå kunskap och samhällsreform i "Avhandling om metoden att rätt vägleda sitt förstånd och söka sanningen i vetenskapen" 1637 och skrev att det vore orimligt att reformera en stat genom att bara rasera den för att bygga om den:"Men jag trodde ändå att något radikalt kunde göras vad beträffar den personliga, intellektuella hygienen, nämligen: När det gäller åsikter jag tidigare haft, så kunde jag inte företa mig något bättre än att göra mig av med alla på en gång för att sen ersätta dem med bättre efter att jag kontrollerat dem med hjälp av förnuftet."Michael Delavante 2012-10-29 06:00 "Den inre samhällsreformen" http://www.sourze.se/Den_inre_samhc3a4llsreformen_10795564.asp .René Descartes hade förstås rätt. All verklig förändring kommer inifrån och ingen förändring som inte kommer inifrån är verklig. Det är ingen lätt resa.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?